Призначення та сфера застосування
Для діагностики стану поверхні дорожніх покриттів (основ) за рівністю. Програмне забезпечення дозволяє виконувати вимірювання, записувати дані і визначати рівність покриттів в повздовжньому напрямку зокрема по IRI (Міжнародному Індексу Рівності). За умови встановлення 18 вимірювальних лазерних датчиків можлива оцінка поперечної рівності дорожніх покриттів та визначення параметрів колії.
Основні технічні характеристики
Кількість лазерних датчиків ................................. від 1 до 18
Діапазон вимірювання нерівностей....................0,1 - 500 мм
Дискретність вимірювання нерівностей .....................0,1 мм
Робоча швидкість………………………………..до 80 км/год
Кількість робочих режимів .................................................. 2
Ширина вимірювання .......................................... 2 м та 3,7 м.
Стан захисту інтелектуальної власності
Отримано патент України.
Стан розробки
Повністю готова до виробництва. Пройшла апробацію в виробничих організаціях: ДП Центр науково-технічного супроводу дорожніх робіт та сертифікації дорожньої продукції («Дорцентр»); ДП Український державний інститут проектування об’єктів дорожнього господарства ("Укрдіпродор").
Призначення та сфера застосування
Для визначення наявності дефектів на дорожніх покриттях і їх геометричних характеристик. Система може використовуватися при контролі якості нових покриттів і покриттів, що знаходяться в експлуатації. Результатом роботи системи є сумарна відомість, в якій вказується площа дефектів по їх видах. Обробка результатів вимірювань виконується в напівавтоматичному режимі. Для покращення якості отриманого зображення та підвищення точності вимірювань встановлюється системи підсвічування зони зйомки.
Стан розробки
Повністю готова до виробництва. Пройшла апробацію в виробничих організаціях: ДП Центр науково-технічного супроводу дорожніх робіт та сертифікації дорожньої продукції («Дорцентр»); ДП Український державний інститут проектування об’єктів дорожнього господарства ("Укрдіпродор").
Призначення та сфера застосування
Дозволяє виконувати наступні роботи: облік наявності технічних засобів організації дорожнього руху (дорожні знаки, огородження, розмітка, світлофори та інше), діагностику та моніторинг їх стану; відео паспортизацію автомобільних доріг. Результатом роботи є зведена відомість, в якій вказується вид та наявність елементів, їх розташування (прив'язка і географічні координати) стан і обсяг робіт щодо утримання та ремонту технічних засобів організації дорожнього руху. Дана система істотно спрощує діагностику технічних засобів та інженерного облаштування дозволяє планувати ремонтні роботи щодо відновлення та ремонту даних елементів автомобільних доріг.
Основні технічні характеристики
Швидкість руху автомобіля-лабораторії ....................................не обмежена
Максимальний розмір відеозображення.............................1280×1024 точки
Щільність кадрів ............................................................................8 кадрів/сек
Температурний діапазон………………………………від - 10° С до +45 °С
Час роботи ................................................................ обмежений пам’яттю комп’ютера
Можливе встановлення до 7 камер.
Стан розробки
Повністю готова до виробництва. Пройшла апробацію в ДП Центр науково-технічного супроводу дорожніх робіт та сертифікації дорожньої продукції («Дорцентр»).
Призначення та сфера застосування
Для оцінки модуля пружності та товщини окремих асфальтобетонних шарів без їх руйнування. Робота приладу базується на методі спектрального аналізу поверхневих хвиль, що виникають під дією тестового імпульсного навантаження. Процес проведення випробувань цілком автоматизований. Обробка результатів випробувань виконувалась за допомогою розробленого програмного забезпечення графоаналітичним методом.
Стан захисту інтелектуальної власності
Отримано 3 патенти України.
Стан розробки
Повністю готов до виробництва. Пройшов апробацію в ДП Центр науково-технічного супроводу дорожніх робіт та сертифікації дорожньої продукції («Дорцентр»).
Призначення та сфера застосування
Для оцінки параметрів шорсткості дорожніх покриттів шляхом отримання цифрового зображення ділянки поверхні покриття у вигляді масиву координат і подальшого їх аналізу. За допомогою даного приладу здійснюють запис мікропрофілю (профілограми) покриття лазерним сканером серії РФ620 з Ethernet – інтерфейсом. Спеціалізоване програмне забезпечення дозволяє розраховувати за отриманими даними параметри шорсткості покриття, та записати отримані дані на носії інформації у вигляді електронних відомостей. Можлива установка на автомобіль-лабораторію, з отриманням даних щодо шорсткості дорожнього покриття при русі автомобіля.
Стан захисту інтелектуальної власності
Отримано 2 патенти України.
Стан розробки
Повністю готов до виробництва. Пройшов апробацію в ДП державний дорожній науково – дослідний інститут ім. М.П. Шульгіна «ДержДорНДІ».
Призначення та сфера застосування
Для оцінки міцності дорожньої конструкції нежорсткого типу, через вимірювання параметрів чаші прогину поверхні дорожнього одягу, що утворюється під дією тестового тарованого навантаження.
Основні технічні характеристики
Тип устаткування………………………………………. причіпне
Керування процесом вимірювання…………………....дистанційне
Переміщення поверхні покриття................................... 0 мм – 1,0 мм
Величина прикладеного навантаження........................40 кН – 70 кН
Час дії навантаження …………………………………..0,02 – 0,03 с.
Температура оточуючого середовища.......................... від 0 °С до плюс 40 °С
Кількість точок реєстрації чаші прогину……………..8 точок
Стан розробки
Повністю готова до виробництва. Пройшла апробацію в ДП Центр науково-технічного супроводу дорожніх робіт та сертифікації дорожньої продукції («Дорцентр»).
Призначення та сфера застосування
Щебенево-мастикові асфальтобетони (ЩМА) призначені для влаштування асфальтобетонних шорстких та колієстійких покриттів автомагістралей найвищої категорії. Вони широко використовуються в Європі та останнім часом в Україні.
Основні характеристики, суть розробки
ЩМА здатні забезпечувати високу колієстійкість, водостійкість асфальтобетонних покриттів та їх зчеплюваність з колесами автомобілів. Виходячи з принципу регулювання властивостей бітумних в’яжучих шляхом введення в суміш дрібно-дисперсної складової, розроблені склади ЩМА, структурування, стійкість проти сегрегації, та зниження течії (підвищення в’язкості) в яких забезпечується наперед визначеним співвідношенням бітумного в’яжучого та порошку.
Порівняння зі світовими аналогами, основні переваги розробки
Запропоновані ЩМА відрізняються значно більшою, ніж традиційні: стабільністю складу на всіх технологічних етапах та міцністю. Модуль пружності таких ЩМА у 1,5 рази вищий, ніж традиційних західноєвропейських. Відпадає необхідність в коштовних полімерних імпортних волокнах і, відповідно, знижується собівартість ЩМА на 20-25 %.
Стан охорони інтелектуальної власності
На розробку «Високоміцний щебенево-мастиковий асфальтобетон» отримано патент на корисну модель (19) UA 11 (97477) 13 U
Затребуваність ринку
Розробка виконана на замовлення Державного агентства автомобільних доріг України. Вона може бути використана при влаштуванні верхніх шарів дорожніх одягів швидкісних автомагістралей країни.
Стан готовності розробки
Розробка завершена, може бути надана зацікавленим дорожнім структурам. Виготовлення та укладання високоміцних ЩМА в покриття не потребує спеціального обладнання.
Призначення та сфера застосування
Ведучим показником якості асфальтобетонного покриття є його рівність. Щоб попередити утворення пластичних деформацій необхідно мати уявлення про міцністні властивості бітумних в’яжучих.
Розроблено метод визначення когезії. Використовуючи показник когезії можна передбачати та скеровано регулювати зсувостійкість та колієстійкість асфальтобетону.
Основні характеристики, суть розробки
Для визначення когезії, розроблено прилад когезіометр (КХД-2), що працює за схемою одноплощинного зсуву при фіксованих температурі та швидкості зсуву, які в найбільшій мірі відповідають умовам роботи асфальтобетону в покритті. Для випробувань прийнято підложку з гнучкої полімерної стрічки, що забезпечує надійний адгезійний зв’язок між нею та випробуваним в’яжучим, а також співвісність стрічок, що розтягуються у протилежних напрямках
Порівняння зі світовими аналогами, основні переваги розробки
Вигідно відрізняють їх від французького ударного методу маятника та когезіометру фірми Dupont (США), в якому в якості твердої площини використовується (низькоадгезійне) скло та громіздкий прес.
Розроблений когезіометр дозволяє вимірювати когезію бітумів різних типів та видів, бітумополімерних в’яжучих, бітумів з різними добавками.
Стан охорони інтелектуальної власності
Розробка захищена патентом України (19) UA (11)63201 (13) U
Затребуваність на ринку
Когезіометр використовується для дослідницьких потреб більше 20 років. На разі на стадії затвердження знаходиться проект ДСТУ, показник когезії нормується у ДСТУ Б В.2.7-135:2014 та включено до проекту стандарту ДСТУ 4044-20ХХ, що знаходиться на стадії розробки на заміну ДСТУ 4044-2001.
Стан готовності розробки
Розробка придатна для використання на виробництві. Три перших когезіометри виготовлено ХНАДУ спільно з ДП Дорцентр.
Призначення та сфера застосування
Пристрій належить до сфери обслуговування та ремонту автомобільного транспорту та сфер діяльності де необхідно проводити локальний нагрів металевих об’єктів. Потенційними користувачами є станції технічного обслуговування (СТО). Пристрій призначено для нагріву металевих-феромагнітних (яким властиві магнітні властивості), поверхонь, елементів та деталей.
Основні характеристики, суть розробки
В основі роботи пристрою лежить нагрівання вихровими струмами Фуко, індукованими в тілі об’єкта, що нагрівається.
Технічні характеристики: діапазон робочої напруги 190…240 В; напруга на інструменті 35 В; вихідна потужність, 0,2…2 кВт; маса джерела потужності 2 кг; маса інструмента 1,5 кг.
Порівняння зі світовими аналогами
Пристрої, аналогічні нашому, виробляються багатьма закордонними фірмами, зокрема таких країн як США, Китай, Росія та інші. Головними перевагами нашої розробки є: низька ціна в порівнянні з аналогами; високий коефіцієнт корисної дії; підвищена вихідна потужність за рахунок явищ резонансу; різноманітний набір робочих інструментів.
Стан охорони інтелектуальної власності
Отримано 5 патентів України.
Затребуваність на ринку
Пристрій користується попитом, здебільшого, на ринку послуг, що пропонується станціями технічного обслуговування автомобілів, велика кількість котрих в нашій країні і по всьому світу дуже велика. Крім станцій по ремонту автотранспорту пристрій може бути використано в будь яких операціях де потрібен розігрів металевих частин, або конструктивних складових того чи іншого обладнання чи механізму.
Стан готовності розробки
Виготовлено експериментальний зразок, відпрацьовані принципові схеми, підтверджені заплановані характеристики. Необхідно виготовити конструкторську документацію, замовити комплектацію.
Призначення та сфера застосування
Широке застосування: в різних областях оброблювального виробництва; в галузях з виробництва транспортних засобів: авто, авіа і суднобудуванні; у виробництвах з відновлення корпусів автомобілів або літаків без їх розбирання зі збереженням захисного лакофарбового покриття; в машинобудуванні, коли за вимогами технології обробка виробу технічно можлива лише з одного боку, а також при зчленуванні металевих труб з неметалевими об'єктами, обтиску електричних проводів, штампуванню друкованих плат та ін.
Основні характеристики, суть розробки
Суть розробки полягає в дії сильних електромагнітних полів на металеву заготовку без механічного контакту з нею. Залежно від сигналу який подається на інструмент має місце тяжіння заготовки або відштовхування. Технічні характеристики комплексу: енергія, що запасається ~ 2 кДж; напруга мережі живлення 380/220В; напруга заряду ємнісних накопичувачів 100…2100 В; частота проходження розрядних імпульсів ~ 1…10 Гц; тип комутаторів – тиристорні ключі; – режим роботи: аперіодичний; коливальний.
Порівняння зі світовими аналогами
Найбільш близькими до вітчизняних напрацювань є концерн «Beulentechnik AG», що об'єднує декілька авторемонтних компаній (Швейцарія, Німеччина, Австралія), а також світові лідери «Boeing», «Electroimpact», «Fluxtronic» (USA). Переваги розробленого комплексу: відсутність безпосереднього контакту з оброблюваним матеріалом; безконтактне видалення вм'ятин з кузовів транспортних засобів без їх розбирання і демонтажу з можливим збереженням захисного покриття; можлива робота з різними металами (сталь, алюміній); собівартість обладнання в кілька разів менша існуючих аналогів; можлива робота, як в одноразовому, так і в серійному режимі; можливість використання для інших технологічних операцій (утворення заданих деформацій в листовому металі).
Стан охорони інтелектуальної власності
Отримано більше 20 патентів України.
Затребуваність на ринку
Подібна продукція затребувана для ремонтних та оброблювальних технологій України та інших держав.
Стан готовності розробки
Виготовлено експериментальний зразок, відпрацьовані принципові схеми, підтверджені заплановані характеристики. Необхідно виготовити конструкторську документацію, замовити комплектацію.
Призначення та сфера застосування
Установка призначена для безтраншейного прокладання підземних інженерних комунікацій (водогонів, кабельних ліній зв'язку, росподільних газових мереж та інше) на ділянках перетину мереж з дорогами, трамвайними коліями та іншими інженерними спорудами з можливістю обходу по кривій траєкторії. Потенційними користувачами установки є будівельно-монтажні підприємства які зайняті у сфері прокладання комунікацій.
Важливі показники, які характеризують рівень отриманого наукового результату
Для корекції траєкторії руху під час проколу грунту використовується спеціальний робочий орган з можливістю оперативної зміни форми наконечника на конусну – для осьового переміщення, та скошену площину для відхилення від осі руху, або для корекції руху у випадку непередбачуваного відхилення від осьового руху. Змонтована на штоку гідроциліндру гвинтова пара та стопорний пристрій дозволяє керувати рухом робочого органу під час проколу грунту без припинення процесу. Запропоноване рішення дозволяє підвищити точність проколу та поширити використання методу статичного проколу з 20 м довжини свердловини до 100 м.
Стан захисту інтелектуальної власності
Отримано 2 патенти України.
Основні технічні характеристики
Діаметр піонерного проколу грунту становить 65 мм. Можливе розширення свердловини складає 273 мм. Довжина прольотів проколу досягає 100 м. Номінальний тиск рідини у гідроприводі 16 МПа.
Затребуваність на ринку
Подібними установками можуть бути укомплектовані сотні будівельних організацій України, які зайняті у сфері будівництва підземних комунікацій.
Призначення та сфера застосування
Формування горизонтальних свердловин для прокладання інженерних комунікацій безтраншейним методом. Завдяки малим габаритам та вазі найбільш ефективна для використання в стислих міських умовах. Потенційними користувачами установки є будівельно-монтажні підприємства які зайняті у сфері будівництва водогонів, газопроводів, тепломереж, кабельних ліній зв’язку та інших підземних комунікацій.
Важливі показники, які характеризують рівень отриманого наукового результату
Технологія з застосуванням установки з гвинтовим робочим органом має суттєві відзнаки від існуючих методів формування свердловин статичного та динамічного проколу грунту, які полягають в наступному. Різко зменшується силова дія на грунтопроколюючий робочий орган, який викликає напружний стан в грунті, що у свою чергу може призвести до руйнуванню основи доріг та пошкодженню комунікацій, які примикають близько до свердловини. Також досягається підвищення точності траєкторії свердловини проектної вісі.
Стан захисту інтелектуальної власності
Отримано 3 патенти України.
Основні технічні характеристики
Формування свердловини відбувається в декілька етапів. Для найбільш поширених грунтах України установка має крутний момент від приводу обертання 750 Нм, якого достатньо для здійснення піонерного проколу гвинтовим робочим органом діаметром 65 мм, та подальшого розширення свердловини до 200 мм у три етапи.
Затребуваність на ринку
Подібними установками можуть бути укомплектовані сотні будівельних організацій України, які зайняті у сфері будівництва підземних комунікацій.
Проведені дослідження відносяться до методів неруйнівної діагностики та оцінки стану будівельних конструкцій та споруд, в тому числі дорожніх одягів на автомобільних дорогах загального користування.
Наукова розробка спрямована на вирішення важливої науково-технічної проблеми забезпечення довговічності транспортних споруд та подовження їх залишкового ресурсу у частині, що стосується методів збору, інтерпретації результатів неруйнівної георадарної діагностики, оцінки та прогнозування стану досліджуваних об’єктів.
Розробка містить нові методи обробки та інтерпретації над широкосмугових імпульсних сигналів георадару, методи та алгоритми вирішення задач товщинометрії, дефектоскопії будівельних конструкцій, оцінки та прогнозування їх стану.
Патенти за темою дослідження:
1. Батраков Д.О., Батракова А.Г., Білошенко К.С. «Спосіб підвищення надійності результатів оцінки товщини шарів дорожнього одягу за допомогою георадара» №127804 від 27.08.2018
2. Батраков Д.О., Батракова А.Г. «Спосіб калібрування та видалення паразитних відбитків при неруйнівному контролі верхнього шару асфальтобетону за допомогою георадара» № 121495 від 11.12.2017 р.
3. Батраков Д.О., Батракова А.Г., Почанін Г.П., Орленко О.А. «Спосіб виявлення та визначення напрямку у тому числі і підповерхневих тріщин в асфальтобетонному покритті» № 121483 від 11.12.2017 р.
Проведені дослідження та розробки відносяться до адаптивних систем регулювання дорожнього руху (ДР) і можуть бути використані при комплектації технічних засобів управління ДР інтелектуальних систем, в системах інформаційного забезпечення завантаження перехресть та інших елементів ВДМ, а також з метою підвищення ефективності управління рухом транспорту на регульованих перехрестях.
Комплекс розробок вирішує важливу проблему підвищення ефективності управління рухом ВДМ великих міст, дозволяє визначати необхідний комплекс параметрів руху транспортних засобів, основні характеристики елементів ВДМ, критерії ефективності керування, оптимальні значення елементів циклу світлофорної сигналізації в реальному масштабі часу, а також сприяє підвищенню пропускної здатності транспортної мережі та збереженню навколишнього середовища.
Винаходи за темою та посилання:
1. Денисенко О.В. «Спосіб визначення пропускної здатності нерегульованого перехрестя з головною і другорядною дорогами» № 115922 від 10.01.2018
http://base.uipv.org/searchINV/getdocument.php?claimnumber=a201704322&doctype=ou
2. Денисенко О.В. «Спосіб визначення пропускної здатності ділянки дороги» № 115923 від 10.01.2018
http://base.uipv.org/searchINV/getdocument.php?claimnumber=a201603326&doctype=ou
3. Денисенко О.В. «Спосіб визначення пропускної здатності нерегульованого перехрестя рівнозначних доріг» № 116398 від 12.03.2018
http://base.uipv.org/searchINV/getdocument.php?claimnumber=a201603344&doctype=ou
4. Денисенко О.В. «Спосіб визначення ідеальних потоків насичення та поправочних коефіцієнтів для регульованих перехресть» № 116678 від 25.04.2018
http://base.uipv.org/searchINV/getdocument.php?claimnumber=a201603326&doctype=ou
5. Денисенко О.В. «Спосіб визначення тривалості тактів та циклу світлофорної сигналізації» № 118138 від 26.11.2018
http://base.uipv.org/searchINV/getdocument.php?claimnumber=a201704322&doctype=ou