З позицій міжнародних стандартів ISO серії 9000 якість освіти визначається як сукупність властивостей і характеристик продукції або послуги, яка дає можливість задовольняти ту чи іншу потребу.
Система забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти ЗВО має включати:
– стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
– розподіл повноважень щодо забезпечення якості між усіма учасниками освітнього процесу;
– систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
– оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
– оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання науково-педагогічної (педагогічної) діяльності науково-педагогічних працівників;
– забезпечення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;
– інформаційні системи для ефективного управління закладом освіти. Детальніше...
Акредитація освітніх програм, які пропонують заклади вищої освіти для працедавців з метою підготовки майбутніх фахівців, є обов’язковою частиною виконання ратифікованих в Україні «Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG)», які було ухвалено Міністерською конференцією в Єревані (14 – 15 травня 2015 р.).
Авторами стандартів є Європейська асоціація забезпечення якості вищої освіти; Європейський союз студентів; Європейська асоціація університетів; Європейська асоціація закладів вищої освіти; Міжнародна освіта; Конфедерація європейського бізнесу; «БІЗНЕСЄВРОПА»; Європейський реєстр забезпечення якості вищої освіти.
Для розробки стратегічного плану дій з розробки та акредитації освітніх програм, які є в сучасних умовах конкурентного освітнього простору платформою будь-якого ЗВО для підготовки фахівців, гарантам освітніх програм та науково-педагогічному складу ЗВО необхідно мати загальне уявлення про нормативне підґрунтя, яким керуються МОН та НАЗЯВО в роботі із ЗВО. Детальніше...
Доповідь на Вченій Раді ХНАДУ Першого Проректора Батракової А.Г.
Наприкінці 2022-2023 навчального року на Вченій Раді університету були підведені підсумки акредитаційних експертиз освітніх програм. В ході доповіді були підсумовані сильні та слабкі сторони виявлені в ході акредитацій, обговорені надані рекомендації та намічені шляхи підвищення рівня якості освіти на рівні університету.
Доповідь на Вченій Раді ХНАДУ Першого Проректора Батракової А.Г. від 30.06.2023р
30.06.2023 року, на останньому в 2022-2023 навчальному році засіданні Вченої Ради ХНАДУ, були підведені підсумки навчального року в надскладних умовах воєнного стану. Перший проректор проф. Батракова А.Г. представила членам Вченої Ради доповідь, в рамках якої були розглянуті зокрема питання: удосконалення навчального процесу в дистанційній формі, сертифікація електронних курсів, результати акредитаційних експертиз освітніх програм, методичні та наукові здобутки викладачів; а також були обговорені результати проведених опитувань здобувачів, викладачів, випускників та роботодавців.
25.11.2023 року, на Вченій Раді університету були обговорені результати акредитаційних експертиз за перший семестр 2023-2024 н.р. Особлива увага була приділена наданим рекомендаціям, і намічені заходи їх впровадження.
Підсумки акредитацій освітніх програм. Завдання на весняний семестр 2023-2024 н.р.
Впровадження в освітній процес міжнародних стандартів якості – це першочергове завдання на шляху підготовки висококваліфікованих фахівців. За для цього керівництво університету та фахівці відділу акредитації, стандартизації та якості навчання ХНАДУ пройшли підвищення кваліфікації в Харківській філії Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» за темою: «Побудова системи управління якістю за ISO 9001:2015. Ризик-орієнтований менеджмент. Внутрішні аудити за ISO 19011:2018».
Вимогою часу є стрімкий розвиток та зміни вищої освіти в Україні. Карантинні та воєнні обмеження, необхідність переходу на змішану або дистанційну форму навчання, запровадження процедур зовнішньої акредитації, розробка вимог до якості освітніх програм, тощо – вимагають значних змін підходу до вищої освіти, зокрема і з боку академічної спільноти. В зв’язку з цим у викладачів що забезпечують освітній процес, у гарантів та проєктних груп які опікуються освітніми програмами виникає низька питань які потребують відповідей. Здобувачі в умовах дистанційного навчання потребують особливої консультативної підтримки щодо їх можливостей, прав та обов’язків. В зв’язку з вищесказаним, започатковано «Школу якості ХНАДУ», яка має на меті надати роз’яснення на актуальні питання щодо якості навчання, консультативну підтримку учасникам освітнього процесу. Школа якості ХНАДУ – це комплекс заходів, для окремих груп учасників освітнього процесу, які розділені на цикли (для гарантів ОП, науково-педагогічних працівників, студентського активу) та методичні семінари.
-Семінар для гарантів "Перегляд ОП"
-Вебінар "Якісний силабус (робоча програма) навчальної дисципліни"