Науково-методична рада – колективний дорадчий (експертно-консультативний) орган, що сприяє реалізації державної освітньої політики в університеті, здійснює моніторинг, аналіз, координацію, планування навчально-методичної роботи в університеті та розробляє рекомендації відповідно до вимог національних та світових стандартів і сучасного ринку праці.
Основними завданнями секції розробки та контролю навчальних планів і освітніх програм є:
1) розроблення та затвердження навчальних планів підготовки фахівців усіх рівнів підготовки;
2) впровадження нових стандартів вищої освіти для усіх рівнів підготовки, освітньо-професійних та освітньо-наукових програм, ліцензованих та акредитованих у встановленому порядку;
3) розроблення рекомендацій щодо змісту робочих програм та силабусів навчальних дисциплін;
4) аналіз системи організації навчального процесу та розроблення пропозицій щодо її вдосконалення;
5) розроблення рекомендацій щодо нормування робочого часу НПП;
6) розроблення стандартів ХНАДУ, що стосуються навчальних планів, робочих програм, силабусів навчальних дисциплін.
Основними завданнями секції контролю успішності здобувачів вищої освіти є:
1) контроль якості знань здобувачів вищої освіти на різних рівнях освіти відповідно до університетської системи контролю, аналіз отриманих даних та розроблення пропозицій щодо підвищення успішності здобувачів;
2) аналіз підсумків зимової та весняної сесій за всіма спеціальностями та освітніми програмами;
3) аналіз підсумків кваліфікаційних іспитів та захисту кваліфікаційних робіт на освітніх рівнях «молодший бакалавр», «бакалавр», «магістр» та відповідних кваліфікацій;
4) розроблення стандартів ХНАДУ, що стосуються забезпечення якості навчання.
Основними завданнями секції методичного забезпечення практик є:
1) аналіз роботи кафедр та підведення підсумків практики студентів;
2) імплементація проходження практик в межах дуальної форми організації навчального процесу;
3) контроль та аналіз за проходженням виробничих практик на кожному об’єкті;
4) методичне забезпечення та аналіз отримання здобувачами вищої освіти робочих професій;
5) перевірка наявності і відповідності навчальних програм методичним рекомендаціям Методичної ради щодо проведення практик;
6) участь в розробці та корегуванні Стандарту в системі управління якістю ХНАДУ про проведення практики студентів університету;
7) створення бази даних з місць проходження практики здобувачами вищої освіти
7) розроблення рекомендацій щодо розроблення та затвердження робочих програм усіх видів практик на факультетах.
Основними завданнями секції якості викладання дисциплін та педагогічної підготовки науково-педагогічних працівників є:
1) контроль й оцінка якості проведення занять кандидатів з числа НПП, висунутих на представлення до вчених звань доцентів та професорів;
2) аналіз якості навчальних занять, застосування нових освітніх технологій, узагальнення та розповсюдження передового досвіду з цього напрямку;
3) контроль якості лекцій, що проводять молоді викладачі університету;
4) планування, організація та проведення показових і відкритих занять провідними фахівцями університету;
5) організація та проведення семінару з «Педагогіки та психології вищої школи» для підвищення кваліфікації науково-педагогічного персоналу університету при ЦОП ХНАДУ;
6) типізація й удосконалення навчальної програми з «Педагогіки та психології вищої школи» для науково-педагогічного персоналу університету;
7) надання консультацій з організації та проведення лекцій для науково-педагогічних працівників у межах програми підвищення кваліфікації ХНАДУ;
8) контроль планів підвищення кваліфікації (стажування) науково-педагогічних працівників.
Основними завданнями секції методів та форм навчання іноземних студентів (громадян) є:
1) надання рекомендацій з навчально-методичного забезпечення мовної підготовки та освітнього процесу іноземних громадян;
2) надання рекомендацій щодо розроблення та впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій під час надання освітніх послуг іноземним студентам;
3) міжпредметна координація в організації навчального процесу для іноземних осіб;
4) розроблення стандартів ХНАДУ, що стосуються освітнього процесу іноземних здобувачів вищої освіти.
Основними завданнями секції акредитації, стандартизації та якості навчання є:
1) участь в координації роботи між структурними підрозділами університету з ліцензування рівнів освіти та акредитації освітніх програм;
2) надання інформаційно-консультативної та практичної допомоги структурним підрозділам ХНАДУ у підготовці документів щодо ліцензування спеціальностей, проходження акредитації, тощо;
3) організація семінарів з питань акредитації освітніх програм;
4) розроблення та впровадження методичних рекомендацій щодо впровадження в освітній процес вимог Стандартів Системи якості освіти ХНАДУ;
5) моніторинг якості навчання;
6) координація процедур опитування здобувачів, стейкхолдерів щодо якості освітнього процесу;
7) розроблення стандартів ХНАДУ, що стосуються процедур забезпечення якості освітнього процесу.
Основними завданнями секції підготовки до видання та управління навчально-методичним забезпеченням є:
1) участь в розробці та контроль за виконанням структурними підрозділами ХНАДУ Стандарту про порядок планування, підготовки та видання навчально-методичної, наукової, фахової літератури та іншої видавничої продукції у видавництві ХНАДУ;
2) аналіз виконання щорічного «Плану видань університету», в тому числі видань з дозволом Вченої ради ХНАДУ, контроль за підготовкою рукописів навчально-методичної літератури до видання;
3) участь у формуванні експертної комісії за галузями знань щодо надання Дозволу Вченої ради ХНАДУ на друк підручників та навчальних посібників;
4) внесення пропозицій Методичній раді щодо інновацій в автоматизації наукової бібліотеки: рекомендації щодо роботи баз даних, які ведуться науковою бібліотекою, зокрема цифрового архіву ХНАДУ (ElarKHADI);
5) сприяння розширеному доступу до електронних ресурсів наукової бібліотеки та вивчення нових можливостей для втілення інновацій в цій сфері діяльності;
6) вивчення та надання рекомендацій щодо якісного функціонування сайту наукової бібліотеки в локальній мережі, так і в мережі Інтернет;
7) рекомендації щодо представлення наукових видань в науко-метричних базах даних;
8) розроблення стандартів ХНАДУ, що стосуються процедур видання навчально-методичної літератури.
Основними завданнями секції розробки та використання сучасних технологій навчання є:
1) надання рекомендацій щодо впровадження інформаційних технологій в навчальний процес університету;
2) розвиток технічної бази університету, що забезпечує використання інформаційних технологій;
3) аналіз стану технічного, програмного та інформаційного забезпечення навчального процесу та розроблення рекомендацій щодо розвитку та використання програмного забезпечення для навчального процесу;
4) надання пропозицій щодо подальшого розвитку інфраструктури університету з інформаційних технологій в освітній діяльності;
5) розроблення пропозицій щодо змісту та структури електронних курсів-ресурсів на Навчальному сайті ХНАДУ,
6) сертифікація електронних курсів-ресурсів, що розміщені на навчальному сайті ХНАДУ;
7) розроблення стандартів щодо функціонування Навчального сайту ХНАДУ, його наповнення, щодо системи сертифікації електронних курсів, що розміщені на навчальному сайті ХНАДУ.
Основними завданнями секції дистанційної та дуальної освіти є:
1) проведення експертизи навчальних та робочих навчальних планів з освітніх програм та спеціальностей підготовки фахівців, робочих програм навчальних дисциплін з гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової, професійно-практичної підготовки на відповідність принципам безперервній освіті;
2) контроль за дотриманням норм і положень Європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу та розробка пропозицій з її вдосконалення в системі безперервної освіти;
3) вивчення разом з деканатами, методичними комісіями факультетів та кафедрами досвіду провідних вітчизняних і зарубіжних закладів вищої освіти стосовно впровадження нових інформаційних технологій, методів і форм навчання та надання пропозицій і рекомендацій щодо його використання в навчальному процесі університету;
4) розробка разом з деканатами, методичними комісіями факультетів та кафедрами рекомендацій щодо вдосконалення організації самостійної, дистанційної та індивідуальної роботи студентів під час впровадження дуальної освіти;
5) участь в методичному супроводі і контролі спільно з деканатами, методичними комісіями факультетів та кафедрами проведення науково-методичних семінарів, конференцій з питань науково-методичної роботи, фахових олімпіад тощо;
6) розроблення методик та нормативної документації ХНАДУ, що стосуються впровадження дистанційної та дуальної форми здобуття освіти.
7) сприяння впровадженню «пілотних проєктів» щодо організації процесу дистанційної та дуальної освіти.
Основними завданнями секції інновацій викладання гуманітарних, фундаментальних та природничих дисциплін є:
1) вивчення, збір, аналіз і систематизація науково-технічної, нормативної документації з напряму екологізації вищої освіти;
2) розробка рекомендацій щодо формування в системі вищої освіти загального та професійного напряму підготовки фахівців;
3) здійснення контролю за впровадженням екологізації вищої освіти; безперервності процесу екологічного навчання в освіті, в тому числі, підвищення кваліфікації та перепідготовки фахівців в сфері екологічної освіти;
4) контроль за виконанням та впровадження вимог Міжнародної стандартної класифікації освіти (МСКО) при підготовці фахівців в галузі «Природничі науки» на спеціальності «Екологія»;
5) впровадження фундаменталізації професійної технічної підготовки як інтегрованого процесу генералізації знань, що здійснюється за ініціативою та під керівництвом профільних кафедр;
6) обґрунтування сутності фундаменталізації професійної технічної підготовки як методологічної основи компетентнісного підходу у вищій технічній освіті;
7) аналіз пропозицій профільних кафедр щодо впровадження у викладання фундаментальних дисциплін інноваційних методик підготовки та надання рекомендацій;
Основними завданнями секції сприяння академічної доброчесності є:
1) загальна координація дотримання академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин як елементу внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти (доброчесність в освіті – Academic integrity), а також наукової діяльності (доброчесність в наукових дослідженнях – Research integrity) в університеті;
2) розробка і вдосконалення нормативної та інформаційної бази університету, яка описує систему та механізми сприяння принципам академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин, механізми запобігання, виявлення та процедуру розгляду випадків порушення академічної доброчесності в освітньо-науковій діяльності ХНАДУ;
3) популяризація дотримання академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин як одного з основоположних принципів корпоративної культури в ХНАДУ здобувачами вищої освіти, а також педагогічними, науково-педагогічними, науковими працівниками та іншими категоріями співробітників під час освітньо-наукової діяльності та виконання своїх посадових обов’язків;
4) організація контролю дотримання академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин в освітньо-науковій діяльності ХНАДУ, у тому числі при оприлюдненні академічних текстів;
5) сприяння впровадженню у ХНАДУ сучасних технологій боротьби з проявами академічної недоброчесності, у тому числі ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату в роботах здобувачів вищої освіти та співробітників університету;
6) створення дієвих механізмів залучення всіх стейкхолдерів освітньо-наукової діяльності Університету (керівництво Університетом, група забезпечення освітніх програм, учасники освітнього процесу, випускники, роботодавці) до популяризації академічної доброчесності.
Адреса: вул. Ярослава Мудрого, 25, к. , Харків, 61002
Телефони:
e-mail: