Особливості програми - спеціальна освіта в області будівництва та цивільної інженерії, спеціалізації на вищих рівнях за напрямком «Автомобільні дороги та аеродроми».
Передбачає практичну підготовку на базі навчальних лабораторій ХНАДУ, на провідних підприємствах відповідного профілю діяльності згідно угод про співпрацю, а також згідно з програмами студентської академічної мобільності. |
Термін навчання - 3 роки 10 місяців.
Ліцензійний обсяг - 100.
Кредитів - 240 кредитів ECTS, в тому числі до 180 кредитів ECTS – нормативні дисципліни, не менше 60 кредитів ECTS – дисципліни за вибором студента.
Термін навчання - 4 роки
Ліцензійний обсяг -
Кредитів - ECTS
КІЯШКО ІГОР ВОЛОДИМИРОВИЧ
Телефон: +38(057)707-37-80
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 257
E-mail: rc@ khadi.kharkov. ua
Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
Кваліфікація: Бакалавр зі спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» за освітньою програмою «Автомобільні дороги та аеродроми»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій HPK України – 6 рівень; Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя (European Qualifications Framework for Lifelong Learning, EQF-LLL) – 6 рівень; перший цикл відповідно до FQ-EHEA
Передумови вступу: повна загальна середня освіта, або наявність освітньо-професійного рівня молодшого бакалавра.
Для здобуття освітнього ступеня бакалавра на основі освітнього ступеня молодшого бакалавра або молодшого спеціаліста університет має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, максимальний обсяг яких визначається стандартом вищої освіти (згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017; в редакції Закону № 2745-VIII від 06.06.2019}
Особливі умови вступу: немає
Механізми визнання попереднього навчання: за умов, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: за умов виконання навчальної програми проводиться Атестація випускників освітньої програми спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» спеціалізації «Автомобільні дороги та аеродроми». Атестація проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи бакалавра або за результатами державного іспиту та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження освітнього рівня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з будівництва та цивільної інженерії за спеціалізацією «Автомобільні дороги та аеродроми». Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Мова навчання за освітньою програмою: державна -українська.
Характеристика освітньої програми:
Освітньо-професійна програма (ОПП) «Автомобільні дороги та аеродроми» орієнтована на створення компетентностей, які забезпечать здатність здобувача розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у будівництві та цивільній інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
ОПП надає певні знання та вміння для успішного працевлаштування, подальшого професійного росту та для подовження подальшого навчання на 7 рівні освіти, базується на студентоцентрованому підході.
Програма враховує запити та професійні інтереси зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів, надає здобувачам можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії.
Освітньо-професійна програма ґрунтується на результатах сучасних наукових досліджень у галузі архітектури, будівництва, проектування, управління, організації, експлуатації інженерних споруд і систем, на впровадженні сучасних технологій у навчальну та професійну діяльність.
Метою ОПП є надати освіту в галузі «Архітектура та будівництво» з широким доступом до працевлаштування. Забезпечити теоретичну та практичну підготовку висококваліфікованих кадрів, які б набули базових фахових знань для виконання професійних завдань та обов’язків прикладного характеру в галузі «Архітектура та будівництво» за освітньо-професійною програмою «Автомобільні дороги та аеродроми», здатності до виробничої і наукової діяльності.
Орієнтація освітньої програми - освітньо-професійна; основна орієнтованість програми – практична; спрямованість програми - прикладна, практична.
Особливості програми - спеціальна освіта в області будівництва та цивільної інженерії, спеціалізації на вищих рівнях за напрямком «Автомобільні дороги та аеродроми».
Передбачає практичну підготовку на базі навчальних лабораторій ХНАДУ, на провідних підприємствах відповідного профілю діяльності згідно угод про співпрацю, а також згідно з програмами студентської академічної мобільності.
До реалізації програми залучаються штатні науково-педагогічні працівники з науковими ступенями та/або вченими званнями, а також висококваліфіковані досвідчені спеціалісти. На умовах творчого співробітництва залучаються до реалізації програми керівники та фахівці з виробництва.
Реалізується у навчальних групах, активних у широкому колі практичної підготовки.
Спрямованість програми - прикладна, практична. Акцент на формування здатності здійснювати виробничу та керівну діяльність у професійній сфері проектування та будівництва автомобільних доріг та аеродромів.
Освітня програма надає для цього необхідні соціальні навички та компетентності.
Інтегральна компетентність - здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та вирішувати практичні завдання у сфері транспортного будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю і системністю, на основі застосування основних теорій та методів фундаментальних та прикладних наук.
Загальні компетентності: здатність створювати і знаходити нові оригінальні ідеї, що відхиляються від прийнятих схем мислення, успішно вирішувати поставлені завдання нестандартним чином, а також здатність вирішувати проблеми, що виникають всередині систем; здатність управляти своїм часом, планувати свою діяльність, працюючи автономно; знання та розуміння предметної області та професійної діяльності; здатність до усного та письмового спілкування іноземною мовою працюючи в міжнародному контексті з використанням сучасних засобів комунікації; навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; здатність логічно і системно мислити, самостійно оволодівати знаннями; навички виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних усних, письмових та електронних джерел; здатність працювати в команді, використовуючи навички міжособистісної взаємодії, вміти полагоджувати конфлікти; здатність спілкуватися державною мовою з представниками інших професійних груп різного рівня для донесення до фахівців і нефахівців інформації та власного досвіду в галузі професійної діяльності; здатність брати на себе відповідальність і працювати в критичних умовах забезпечуючи безпеку діяльності та якість виконання робіт; визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків розуміння важливості дедлайнів; прагнення до збереження навколишнього середовища; здатність складати тексти, робити презентації та повідомлення для аудиторії та широкого загалу державною та (або) іноземними мовами.
Фахові компетентності спеціальності: здатність до розуміння основних теоретичних положень, концепцій та принципів математичних та соціально-економічних наук; здатність до критичного осмислення і застосування основних теорій, методів та принципів природничих наук; здатність працювати з геодезичними приладами та використовувати топографічні матеріали при проектуванні та зведенні об’єктів будівництва та інженерних мереж; здатність створювати та використовувати технічну документацію; знання технології виготовлення, технічних характеристик сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх при проектуванні та зведенні автомобільних доріг та аеродромів; здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень об’єктів та їх використання для подальшого проектування; здатність оцінювати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні та екологічні особливості території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів; здатність визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій споруд, у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій; здатність до розроблення конструктивних рішень об’єктів будівництва на базі знання номенклатури та конструктивних форм, уміння розраховувати й конструювати будівельні конструкції; здатність до розробки та оцінки технічних рішень інженерних мереж; знання сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва; здатність виконувати та аналізувати економічні розрахунки вартості будівельних об’єктів. володіння технологічними процесами при зведенні та експлуатації споруд та монтажу інженерних систем і мереж; здатність до розробки раціональної організації та управління будівельним виробництвом при зведенні, експлуатації, ремонті й реконструкції об’єктів з урахуванням вимог охорони праці. розуміння вимог до надійності та засобів забезпечення надійності будівельних конструкцій, будівель, споруд та інженерних мереж.
Програмні результати навчання (ПРН) спрямовані на здатність генерувати обґрунтовані, креативні ідеї, під час навчання та майбутньої професійної діяльності, які можуть бути однозначно та аргументовано сприйнятими як в знайомих, так і в незнайомих ситуаціях.
Академічна мобільність: Реалізація освітньо-професійної програми передбачає: участь студентів і викладачів у Міжнародних і Всеукраїнських конференціях і семінарах; участь студентів у Міжнародних і Всеукраїнських Олімпіадах; науково-дослідне стажування студентів за програмою Еразмус+.
Практика/стажування: навчальна практика з геодезії, навчальна практика з інженерної геології; навчальна практика з ґрунтознавства та механіки ґрунтів, навчальна практика з гідравліки, гідрології, гідрометрії проходять під керівництвом досвідчених викладачів в лабораторіях ХНАДУ та на спеціально організованих полігонах. Виробнича практика проходить на провідних підприємствах галузі.
Професійні профілі випускників: в результаті навчання здобувач здатний виконувати професійну, фахову, керівну, технічну роботу за такими професіями (відповідно до ДК 003:2010):
Професіонали:
Молодший науковий співробітник (архітектура, планування міст); Молодший науковий співробітник (будівництво); Інженер з технічного нагляду (будівництво); Інженер з проектно-кошторисної роботи; Інженер-будівельник; Інженер з технічного аудиту; Інженер-проектувальник; Молодший науковий співробітник (галузь інженерної справи); Інженер з організації праці; Інженер з організації та нормування праці; Молодший науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва); Інженер з організації керування виробництвом, Інженер-технолог.
Фахівці.
Технічні фахівці в галузі прикладних наук та техніки: Технік-будівельник; Кресляр; Інспектори з безпеки та якості; Технік з архітектурного проектування; Технічні фахівці в галузі управління; Кошторисник; Технік-будівельник (цивільна інженерія, дорожнє будівництво); Технік-проектувальник; Технік-технолог (виробництво будівельних виробів і конструкцій); Технік-лаборант (будівництво); Кресляр-конструктор; Інженер з технічного нагляду; Помічник керівника виробничого підрозділу; Помічник керівника малого підприємства без апарату управління.
Доступ до подальшої освіти: Можливість продовження навчання на другому (магістерському) рівні в Україні та за її межами; можливість підвищувати кваліфікацію (в тому числі за іншими ОПП) у системі післядипломної освіти, отримувати додаткову післядипломну освіту.
Кафедри, які забезпечують виконання освітньої програми: кафедра будівництва та експлуатації автомобільних доріг - випускова кафедра; кафедра мостів, конструкцій та будівельної механіки; кафедра проектування доріг, геодезії і землеустрою; кафедра технології дорожньо-будівельних матеріалів і хімії; кафедра екології; кафедра інформатики та прикладної математики; кафедра інженерної та комп’ютерної графіки; кафедра вищої математики; кафедра фізики; кафедра іноземних мов; кафедра філософії та педагогіки, кафедра економіки і підприємництва.
Факультет: дорожньо-будівельний
Обов'язкові
Обов'язкові
Вибіркові (для спеціальності)
Обов'язкові
Вибіркові (для спеціальності)
Термін навчання - 1 рік 4 місяці
Ліцензійний обсяг - 100
Кредитів - 90 кредитів ЄКТС, в тому числі: 64,5 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки, 25,5 кредитів ЄКТС – дисципліни за вибором студента.
Термін навчання - 1 рік 4 місяці
Ліцензійний обсяг - 70
Кредитів - 90 кредитів ЄКТС, в тому числі: 64,5 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки, 25,5 кредитів ЄКТС – дисципліни за вибором студента.
СМІРНОВА НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА
Телефон: +38(057)707-37-80
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 255
E-mail: rc@ khadi.kharkov. ua
Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
Кваліфікація: Магістр з будівництва та цивільної інженерії за освітньою програмою «Автомобільні дороги та аеродроми»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій HPK України – 8 рівень; Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя (European Qualifications Framework for Lifelong Learning, EQF-LLL) – 7 рівень; другий цикл відповідно до FQ-EHEA
Передумови вступу: Наявність першого (бакалаврського) рівня, ступеня бакалавра; освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста.
Механізми визнання попереднього навчання: за умов, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: за умов виконання навчальної програми проводиться атестація випускників освітньої програми спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» спеціалізації «Автомобільні дороги та аеродроми». Атестація випускників освітньо-професійної програми «Автомобільні дороги» зі спеціальності № 192 «Будівництво та цивільна інженерія» проводиться у формі захисту кваліфікаційної магістерської роботи та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр з будівництва та цивільної інженерії за освітньо-професійною програмою «Автомобільні дороги та аеродроми».
Захист кваліфікаційної магістерської роботи відбувається прилюдно на засіданні Екзаменаційної комісії з держаної атестації здобувачів вищої освіти.
Мова навчання за освітньою програмою: державна - українська.
Характеристика освітньої програми:
Освітньо-професійна програма «Автомобільні дороги та аеродроми» орієнтована на створення компетентностей, які забезпечать здатність здобувача розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у будівництві та цивільній інженерії, та у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Інтеграція фахової підготовки з інноваційною, пошуково-дослідницькою діяльністю. ОПП передбачає проведення досліджень, надає певні знання для здійснення інновацій у подальшій професійній діяльності здобувача.
ОПП надає певні знання та вміння для успішного працевлаштування, подальшого професійного росту та для подовження навчання здобувачів вищої освіти для отримання першого наукового ступеня доктора філософії на третьому (освітньо-науковому) рівні, базується на студентоцентрованому підході.
Програма враховує запити та професійні інтереси зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів, надає здобувачам можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії.
ОПП ґрунтується на результатах сучасних наукових досліджень у галузі архітектури, будівництва, проектування, управління, організації, експлуатації автомобільних доріг та аеродромів, реконструкції, впровадженні інноваційних технологій у професійну діяльність.
Метою ОПП є надання освіти в галузі «Архітектура та будівництво» з широким доступом до працевлаштування. Забезпечити теоретичну та практичну підготовку висококваліфікованих кадрів, які б набули базових фахових знань для виконання професійних завдань та обов’язків прикладного характеру в галузі «Архітектура та будівництво» за освітньо-професійною програмою «Автомобільні дороги та аеродроми», здатності до виконання наукових досліджень.
Орієнтація освітньої програми - викладацька, наукова та практична професійна діяльність.
Особливості програми - спеціальна освіта в області будівництва та цивільної інженерії, спеціалізації на вищих рівнях за напрямком «Автомобільні дороги та аеродроми».
Передбачає практичну підготовку на базі навчальних лабораторій ХНАДУ, на провідних підприємствах відповідного профілю діяльності згідно угод про співпрацю, а також згідно з програмами студентської академічної мобільності. До реалізації програми залучаються штатні науково-педагогічні працівники з науковими ступенями та/або вченими званнями, а також висококваліфіковані досвідчені спеціалісти. На умовах творчого співробітництва залучаються до реалізації програми керівники та фахівці з виробництва. |
Реалізується у навчальних групах, активних у широкому колі підготовки.
Спрямованість програми - академічна, прикладна, практична. Акцент на формування здатності здійснювати інноваційну, наукову і виробничу діяльність у професійній сфері проектування та будівництва автомобільних доріг та аеродромів в умовах невизначеності. Основна зорієнтованість програми — науково-практична, викладацька, професійна діяльність; надання знань, надання освіти в галузі «Архітектура та будівництво» за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» з широким доступом до працевлаштування. ОПП «Автомобільні дороги та аеродроми» гарантує додаткові можливості завдяки стратегічному значенню автомобільних доріг в розвитку економіки України, надає таким чином, конкурентноспроможність здобувачеві.
Інтегральна компетентність - здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та вирішувати практичні завдання у сфері проектування, будівництва та утримання автомобільних доріг, що характеризуються комплексністю і системністю, на основі застосування основних теорій та методів фундаментальних та прикладних наук.
Загальні компетентності: здатність до набуття спеціалізованих концептуальних знань на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; здатність до критичного осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей; здатність до розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог; здатність до провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності; здатність до зрозумілого і недвозначного донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
здатність до використання іноземних мов у професійній діяльності; здатність до управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; здатність до дослідницької діяльності, гнучкого способу мислення, розуміння і розв’язку задач, критичного відношення до усталених наукових концепцій; здатність до відповідальності за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Фахові компетентності спеціальності: здатність застосовувати знання про сучасні досягнення в області проектування, конструювання, будівництва та експлуатації автомобільних доріг; володіння основами проектування, будівництва, експлуатації та технічного обслуговування автомобільних доріг; здатність застосовувати принципи енергозбереження в своїй професійній діяльності; здатність використовувати знання й уміння в галузі сучасних інформаційних технологій для рішення експериментальних і практичних завдань в області проектування, конструювання, будівництва та експлуатації автомобільних доріг; здатність застосовувати знання законодавства та державних стандартів України для проектування, конструювання, будівництва та експлуатації автомобільних доріг; здатність організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці; навички використання комп’ютерних та комунікативних технологій на всіх етапах проектування, конструювання, будівництва та експлуатації автомобільних доріг; здатність використовувати знання, уміння й навички в галузі теорії й практики управління, автоматизації технологічними процесами будівництва та експлуатації автомобільних доріг; здатність підтримувати функціонування систем галузевого менеджменту на підприємствах дорожньої галузі; володіння навичками створення моделей та їх аналізу щодо нових елементів дорожніх конструкцій, будівель і споруд на автомобільних дорогах; здатність використовувати знання й практичні навички щодо техніко-економічного обґрунтування вибору сировини, устаткування технологічних об'єктів та оптимізації їх функціонування; здатність використовувати знання й фактичні навички щодо експлуатації, обслуговування і контролю працездатності виробництва; уміння застосовувати математичні знання для освоєння теоретичних основ і практичного застосування методів аналізу, проектування технологічних параметрів і властивостей матеріалів для будівництва, реконструкції і ремонту автомобільних доріг; уміння застосовувати сучасні експериментальні методи для оцінки якості дорожньо-будівельних матеріалів в лабораторних умовах та в умовах виробництва; здатність ставити і вирішувати завдання, що пов’язані з метрологічним забезпеченням, сертифікацією, атестацією, технічним наглядом та контролем якості продукції в дорожній галузі; здатність розроблять відповідну технічну документацію, для забезпечення сучасного рівня виробництва; володіння навичками щодо впровадження сучасних технічних засобів навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах.
Програмні результати навчання (ПРН) спрямовані на здатність генерувати обґрунтовані, науково-педагогічні креативні ідеї, під час навчання та майбутньої професійної діяльності, які можуть бути однозначно та аргументовано сприйнятими як в знайомих, так і в незнайомих ситуаціях.
Академічна мобільність: Реалізація освітньо-професійної програми передбачає: участь студентів і викладачів у Міжнародних і Всеукраїнських конференціях і семінарах; участь студентів у Міжнародних і Всеукраїнських Олімпіадах; науково-дослідне стажування студентів за програмою Еразмус+.
Практика/стажування: Науково-дослідне стажування проходить під керівництвом досвідчених викладачів в лабораторіях ХНАДУ.
Професійні профілі випускників: в результаті навчання здобувач здатний виконувати керівну та професійну роботу за такими посадами (відповідно до ДК 003:2010):
Керівники:
Вищі посадові особи державних органів влади; Вищі посадові особи організацій наймачів і професійних спілок; Керівники виробничих підрозділів у будівництві; Головні фахівці - керівники виробничих підрозділів у будівництві; Начальники (інші керівники) та майстри дільниць (підрозділів) у будівництві; Керівники проектів та програм; Головні фахівці - керівники виробничих підрозділів на транспорті; Керівники малих підприємств без апарату управління в будівництві;
Менеджери (управителі) у будівництві, на транспорті; Менеджери (управителі) з архітектури та будівництва, технічного контролю, аналізу та реклами; Керівники інших функціональних підрозділів; Завідувачі лабораторій (науково-дослідної, підготовки виробництва);
Професіонали:
Професіонали в галузі архітектури та інженерної справи; Професіонали в галузі архітектури та планування міст; Професіонали в галузі цивільного будівництва; Наукові співробітники (цивільне будівництво); Інженери в галузі цивільного будівництва; Професіонали в інших галузях інженерної справи; Наукові співробітники (інші галузі інженерної справи); Інженери (інші галузі інженерної справи); Викладачі університетів та вищих навчальних закладів; Інші професіонали в галузі навчання; Професіонали з управління проектами та програмами; Технічні фахівці в галузі управління; Інженер-будівельник; Інженер-проектувальник (розробка проектів по плануванню будівель і споруд); Інженер-дослідник в галузі архітектури та будівництва; Інженер-конструктор; інженер-технолог, головний конструктор; інженер за контролем якості і техніки безпеки; Інженер з нагляду за будівництвом.
Доступ до подальшої освіти: Можливість подовження навчання здобувачів вищої освіти для отримання першого наукового ступеня доктора філософії на третьому (освітньо-науковому) рівні в Україні та за її межами; можливість підвищувати кваліфікацію (в тому числі за іншими ОПП) у системі післядипломної освіти, отримувати додаткову післядипломну освіту.
Кафедри, які забезпечують виконання освітньої програми: кафедра будівництва та експлуатації автомобільних доріг - випускова кафедра; кафедра мостів, конструкцій та будівельної механіки; кафедра проектування доріг, геодезії і землеустрою; кафедра технології дорожньо-будівельних матеріалів і хімії; кафедра іноземних мов; кафедра філософії та педагогіки.
Факультет: дорожньо-будівельний
Обов'язкові
Вибіркові (для спеціальності)
Обов'язкові
Термін навчання - 4 роки
Ліцензійний обсяг - 15
Кредитів - 240 кредитів ЄКТС, в тому числі: 29 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки, 12 кредитів ЄКТС – дисципліни за вибором аспіранта, 199 кредитів ЄКТС -дисертаційні дослідження.
Термін навчання - 4 роки
Ліцензійний обсяг -
Кредитів - ECTS
Бугаєвський Сергій Олександрович
Телефон: +38(057)707-37-22
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 359
E-mail: bugaevskiysa@gmail.com
Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
Кваліфікація: доктор філософії з будівництва та цивільної інженерії за освітньою програмою «Будівництво та цивільна інженерія»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій HPK України - 8 рівень, FQ-EHEA - другий цикл, EQF-LLL - 7 рівень
Передумови вступу: наявність ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст».
Мова навчання за освітньою програмою: державна -українська.
Характеристика освітньої програми:
Освітньо-наукова програма «Будівництво та цивільна інженерія» орієнтована на створення компетентностей, які забезпечать здатність здобувача розв’язувати складні спеціалізовані наукові задачі та проблеми у будівництві та цивільній інженерії, та у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Програма враховує запити та професійні інтереси зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів, надає здобувачам можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії.
ОНП ґрунтується на результатах сучасних наукових досліджень у галузі архітектури, будівництва, проектування, експлуатації автомобільних доріг та аеродромів, впровадженні інноваційних технологій у професійну діяльність.
Метою ОНП є підготовка висококваліфікованих науково-педагогічних кадрів, в галузі знань «Архітектура та будівництво» з широким доступом до працевлаштування, які набули базових фахових знань для виконання наукових досліджень, що направлені на отримання нових знань, науково-педагогічної діяльності та розв’язання актуальних проблем у сфері будівництва та цивільної інженерії.
Орієнтація освітньої програми - викладацька, фундаментальні та прикладні наукові дослідження із створення нових технологій, матеріалів та/або методів аналізу, що матимуть широке практичне застосування та професійна діяльність.
Особливості програми - інтеграція фахової підготовки з інноваційною, пошуково-дослідницькою діяльністю.
Передбачає підготовку на базі навчальних лабораторій ХНАДУ, на підприємствах України відповідного профілю діяльності згідно угод про співпрацю, а також згідно з програмами академічної мобільності.
До реалізації програми залучаються штатні науково-педагогічні працівники з науковими ступенями та/або вченими званнями, а також висококваліфіковані досвідчені спеціалісти. На умовах творчого співробітництва залучаються до реалізації програми керівники та фахівці з виробництва. |
Реалізовується у наукових групах, активних у широкому колі експериментальних досліджень.
Наукова складова ОНП передбачає проведення аспірантом власного наукового дослідження під керівництвом одного або двох наукових керівників та оформлення його результатів у вигляді дисертації. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання актуального наукового завдання за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія», результати якого становлять оригінальний внесок у суму знань за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» та оприлюднені у відповідних публікаціях.
Інтегральна компетентність - Здатність особи розв’язувати комплексні проблеми в галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.
Загальні компетентності: розуміння та сприйняття етичних норм поведінки відносно інших людей (вміння полагоджувати конфлікти) і відносно природи (принципи біоетики); розуміння необхідності та дотримання норм здорового способу життя; здатність до самовдосконалення та управління своїм часом; здатність до критики й самокритики; здатність до системного мислення (креативність); наполегливість у досягненні мети; здатність брати на себе відповідальність і працювати в критичних умовах; здатність працювати в команді та розуміння важливості дедлайнів; здатність спілкування українською професійною науковою мовою; здатність здійснювати читання та осмислення професійно-орієнтованої та загальнонаукової іншомовної літератури, використання її у соціальній та професійній сферах; здатність працювати у міждисциплінарній команді та комунікувати з експертами з інших галузей; здатність використовувати класичні математичні методи в обраній науковій діяльності; знання в галузі сучасних інформаційних технологій; навички використання програмних засобів та навички роботи в комп'ютерних мережах, уміння створювати бази даних і використовувати інтернет-ресурси; здатність продукувати нові ідеї для розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницької діяльності; володіння методами наукового аналізу, здатність застосовувати інструменти та методи системного аналізу якості будівництва; здатність аналізувати та оцінювати стан автомобільних доріг та штучних споруд за допомогою інформаційних систем і технологій; знання іншої мови (мов), якими послуговуються країни Європейського Союзу (англійська, німецька, французька) та володіння іншомовними навиками, достатніми для представлення наукових результатів власних досліджень в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів; володіння навичками у використанні приладів і сучасного обладнання для оцінки стану автомобільних доріг; володіння навичками управління інформацією (вміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел); навички проведення польових експедиційних та експериментальних досліджень; володіння навичками щодо впровадження сучасних технічних засобів навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах.
Фахові компетентності спеціальності: володіння теоретичним термінологічним науковим апаратом, щодо об’єкту дослідження та спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія»; здатність планувати та розподіляти час для пошуку та аналізу джерел інформації стосовно тематики досліджень; володіння навичками безпечного використання хімічних реагентів, фізичних небезпек, включаючи будь-які ризики пов’язані з їх використанням при проведенні експериментальних досліджень, забезпечувати необхідний рівень охорони праці та індивідуальної безпеки у разі виникнення небезпечних ситуацій; здатність планувати, проектувати та виконувати наукові дослідження зі стадії постановки задачі до оцінювання та розгляду результатів та отриманих даних, що включає вміння вибрати потрібну техніку та методику досліджень; володіння навичкам, щодо пояснення даних отриманих в результаті проведення лабораторного експерименту та вимірювань та пов’язувати їх з відповідною теорією; володіння навичками написання пропозицій щодо фінансування наукових досліджень; навички кількісного аналізу та проведення обчислень, включаючи такі аспекти як системний аналіз, аналіз помилок, оцінка за порядком величин; навички представлення результатів наукових досліджень та спірних питань у проблемній області в письмовій та усній формі фаховопоінформованій аудиторії; навички патентування результатів новітніх наукових досліджень здійснених дисертантом; володіння навиками літературного пошуку необхідних джерел інформації щодо кола питань, яке досліджується, встановлення хронологічних меж пошуку, можливості використання іноземних публікацій, вивчення архівних документів та науково-технічних звітів; володіння методикою цитування наукових статей та публікацій за допомогою наукометричних показників (індекс Гірша та ін.); володіння методикою впровадження результатів дисертаційного дослідження в освітній процес та до діяльності об’єктів господарювання; володіти основними положеннями Закону України «Про вищу освіту» та послуговуватись ними у професійній педагогічній діяльності; володіти методологією наукової-педагогічної діяльності та психологією вищої освіти; здатність застосовувати сучасні методи оцінки та прогнозу якості компонентів автомобільних доріг та пропонувати нові методи, що отримані в результаті проведення експериментальних досліджень;
здатність використовувати знання про причини руйнування автомобільних доріг та штучних споруд для обґрунтування управління науковими проектами; здатність використовувати методи оцінки транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг для оцінювання рівня споживчих властивостей доріг; здатність вміти отримувати нові знання щодо об’єкту дослідження та моделювати процес функціонування будівельних технологій; здатність обґрунтовувати економічну доцільність застосування передових напрямків розвитку будівельних технологій; здатність управляти якістю освітнього процесу у вищих навчальних закладах; володіння навиками керівництва науковою роботою студентів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія»; здатність оцінювати і контролювати знання вміння та навички студентів.
Програмні результати навчання (ПРН) спрямовані на володіння глибинним науковим та культурним світоглядом рівня здобувача науково-ступеня доктора філософії, шляхом засвоєння знань основних концепцій, теоретичних та практичних проблем, історії розвитку галузі науки та сучасним станом розвитку наукової літератури; володіння високим рівнем теоретичних знань та практичної підготовки за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія», навики застосування цих знань для вирішення науково-дослідницьких та прикладних завдань; володіння методами навчання та науково-педагогічних досліджень, аргументовано викладати й обґрунтовувати свою думку, вести дискусію та діалог та інше.
Академічна мобільність: Реалізація ОНП передбачає: участь аспірантів у Міжнародних і Всеукраїнських конференціях і семінарах; науково-дослідне стажування аспірантів за програмою Еразмус+.
Практика/стажування: Науково-педагогічна практика проходить під керівництвом досвідчених викладачів в ХНАДУ.
Придатність до працевлаштування. Робочі місця в науково-дослідних інститутах НАН України, вищих навчальних закладах МОН України, науково-дослідних установах та високотехнологічних компаніях будівельного профілю різних видів діяльності та форм власності.
Доктор філософії здатний виконувати професійну роботу, за ДК 003-2010: 1210.1 - Керівники підприємств, установ та організацій; 1222.1 - Директор виробництва; 1229.1 - Вчений секретар; 1237.1 - Головні фахівці - керівники науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники; 1237.2 - Начальники (завідувачі) науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники; 1238 - Керівники проектів та програм; 1229.4 - Завідувач лабораторії (освіта); 1229.4 - Завідувач аспірантури; 1229.4 - Завідувач бази навчально-наукової; 1237.2 - Начальник дослідної лабораторії; 2112 - Наукові співробітники; молодший науковий співробітник; науковий співробітник-консультант; 2310 - Викладачі університетів та вищих навчальних закладів; 2310.1 - Професори та доценти; 2310.2 - Інші викладачі університетів та вищих навчальних закладів; 2351.1 - Науковий співробітник (методи навчання)
Доступ до подальшої освіти: Здобування наукового ступеня доктора наук на науковому рівні вищої освіти, участь у пост докторських програмах.
Факультет: дорожньо-будівельний
Обов'язкові
Дисертаційні дослідження
Обов'язкові
Вибіркові (для спеціальності)
Дисертаційні дослідження
Дисертаційні дослідження
Дисертаційні дослідження