Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
Кваліфікація: Бакалавр з будівництва та цивільної інженерії за освітньою програмою «Автомобільні дороги та аеродроми»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій HPK України – 6 рівень; Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя (European Qualifications Framework for Lifelong Learning, EQF-LLL) – 6 рівень; перший цикл відповідно до FQ-EHEA
Передумови вступу: повна загальна середня освіта, освітній рівень «молодший бакалавр» та освітньо-професійний ступінь «фаховий молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст»).
Прийом на основі ступенів «молодший бакалавр», «фаховий молодший бакалавр» або освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» здійснюється за результатами зовнішнього незалежного оцінювання в порядку, визначеному законодавством.
Особливі умови вступу: немає
Механізми визнання попереднього навчання: за умов, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: за умов виконання навчальної програми проводиться Атестація випускників освітньої програми спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» спеціалізації «Автомобільні дороги та аеродроми». Атестація проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи бакалавра або за результатами державного іспиту та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження освітнього рівня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з будівництва та цивільної інженерії за спеціалізацією «Автомобільні дороги та аеродроми». Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Мова навчання за освітньою програмою: державна - українська.
Характеристика освітньої програми:
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації - загальна вища освіта в галузі знань 19«Архітектура та будівництво», за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія». Акцент на формування здатності здійснювати інноваційну діяльність щодо проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів.
ОПП надає певні знання та вміння для успішного працевлаштування, подальшого професійного росту та для подовження подальшого навчання на 7 рівні освіти, базується на студентоцентрованому підході.
Програма враховує запити та професійні інтереси стейкхолдерів, надає здобувачам можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії.
Освітньо-професійна програма ґрунтується на результатах сучасних наукових досліджень у галузі архітектури, будівництва, проектування, управління, організації, експлуатації інженерних споруд і систем, на впровадженні сучасних технологій у навчальну та професійну діяльність.
Метою ОПП Формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок, необхідних для розв’язання складних спеціалізованих задач та вирішення практичних питань у сфері будівництва та цивільної інженерії за спеціалізацією «Автомобільні дороги та аеродроми»
Орієнтація освітньої програми - практична; спрямованість програми - прикладна, практична.
Освітньо-професійна програма базується на загальновідомих наукових результатах з основ проектування комплексу інженерних споруд, матеріалознавства та технологій в будівництві, ремонті, реконструкції та утриманні автомобільних доріг, комп’ютерного моделювання і розрахунків, як окремих конструкцій, так і всієї конструкції у рамках яких можлива подальша кар’єра за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія».
Особливості програми - інтеграція фахової підготовки в галузі будівництва та цивільної інженерії з інноваційною та пошуково-дослідницькою діяльністю здобувачів освіти, здатних проймати ефективні професійні рішення та розв’язувати актуальні задачі проектно-конструкторської, виробничо-технологічної, організаційно-управлінської діяльності на підприємствах дорожньої галузі усіх форм власності.
Обов’язкова наявність навчальних та виробничих практик, які забезпечують базові знання для опанування професійних дисциплін та є підґрунтям для подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Освітня програма надає для цього необхідні соціальні навички та компетентності.
Інтегральна компетентність - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; знання та розуміння предметної області та професійної діяльності; здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; здатність спілкуватися іноземною мовою; здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; навички міжособистісної взаємодії; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства; усвідомлення цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідності його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності спеціальності: здатність використовувати концептуальні наукові та практичні знання з математики, хімії та фізики для розв’язання складних практичних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії; здатність до критичного осмислення і застосування основних теорій, методів та принципів економіки та менеджменту для раціональної організації та управління будівельним виробництвом; здатність проектувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці; здатність обирати і використовувати відповідні обладнання, матеріали, інструменти та методи для проектування та реалізації технологічних процесів будівельного виробництва; здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії; здатність до інжинірингової діяльності у сфері будівництва, складання та використання технічної документації; спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у сфері архітектури та будівництва у непередбачуваних робочих контекстах; усвідомлення принципів проектування сельбищних територій; здатність здійснювати організацію та керівництво професійним розвитком осіб та груп у сфері архітектури та будівництва; володіти технологією, методами удосконалення технологічних процесів будівництва, експлуатації, обслуговування, ремонту і реконструкції автомобільних доріг та аеродромів, виробництва та використання дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; здійснювати і організовувати технічну експлуатацію аеродромів, автомобільних доріг та об'єктів автодорожнього господарства, забезпечувати надійність, безпеку і ефективність їх роботи.
Програмні результати навчання (ПРН) спрямовані на здатність генерувати обґрунтовані, креативні ідеї, під час навчання та майбутньої професійної діяльності, які можуть бути однозначно та аргументовано сприйнятими як в знайомих, так і в незнайомих ситуаціях.
Академічна мобільність: Реалізація освітньо-професійної програми передбачає: участь студентів і викладачів у Міжнародних і Всеукраїнських конференціях і семінарах; участь студентів у Міжнародних і Всеукраїнських Олімпіадах; науково-дослідне стажування студентів за програмою Еразмус+ (програма Європейського Союзу, що підтримує проекти, партнерства, заходи і мобільність у сфері освіти. Програма Еразмус+ за напрямком К1 – навчальна/академічна мобільність вищої освіти, яка має на меті сприяти міжнародній мобільності студентів, викладачів та працівників вищих навчальних закладів).
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: для реалізації освітньо-професійної програми розроблені навчальні посібники, конспекти лекцій, методичні вказівки до практичних (семінарських) занять, лабораторних робіт, самостійної роботи студентів (https://dl2022.khadi.kharkov.ua/), є бібліотеки з достатнім фондом навчальної, наукової літератури та фахових періодичних видань та доступом до наукометричних баз даних (http://library.khadi.kharkov.ua/golovna/ ).
Область професійної діяльності – створення об’єктів у галузі будівництва та цивільної інженерії, що включає проектування, будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) та експлуатацію об’єктів.
Професії та професійні назви робіт згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України: 3112 – Технік-будівельник
3119 – Інші технічні фахівці в галузі фізичних наук та техніки
Професії та професійні назви робіт згідноInternational Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08):
3112 – Civil engineering technicians
3119 – Physical and engineering science technicians not elsewhere classified
Кафедри, які забезпечують виконання освітньої програми: кафедра будівництва та експлуатації автомобільних доріг ім. О.К. Біруля - випускова кафедра; кафедра мостів, конструкцій та будівельної механіки ім. В.О. Російського; кафедра проектування доріг, геодезії і землеустрою; кафедра технології дорожньо-будівельних матеріалів ім. проф. Волкова М.І.; кафедра хімії та хімічної технології; кафедра екології; кафедра інформатики та прикладної математики; кафедра інженерної та комп’ютерної графіки; кафедра вищої математики; кафедра фізики; кафедра іноземних мов; кафедра філософії та педагогіки, кафедра економіки і підприємництва.
Факультет: дорожньо-будівельний