13-14 червня 2024 року доценти кафедри менеджменту Надія Бочарова й Оксана Кудрявцева прийняли участь у Міжнародній науково-практичній конференції «STEАM-ОСВІТА: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ», що відбулася на базі Інституту обдарованої дитини НАПН України. Метою конференції був обмін досвідом і налагодження співпраці між науковцями, педагогами, практиками в галузі STEAM-освіти, а також обговорення актуальних проблем та перспектив розвитку STEAM-освіти в Україні і світі. Під час конференції розглядалися такі напрями:
1. Теоретичні засади STEAM-освіти.
2. Методи та технології STEАM-освіти.
3. Досвід впровадження STEAM-освіти.
4. Актуальні проблеми та шляхи розвитку STEAM-освіти.
Надія Бочарова та Оксана Кудрявцева поділилися своїм досвідом та результатами досліджень, зосередженими на основних аспектах міжнародного досвіду впровадження STEAM-освіти в освітній процес. Вони акцентували увагу на можливостях інтеграції та співпраці з Клайпедським університетом, який вони відвідали в рамках міжнародного гранту Еразмус та викладацької мобільності. У своїх виступах Надія та Оксана зазначили, що Клайпедський університет має багаторічний досвід у впровадженні STEAM-освіти. Вони підкреслили, що інтеграція STEAM-методик у навчальний процес сприяє розвитку критичного мислення, творчих здібностей та міждисциплінарного підходу у студентів.
Під час їх візиту вони ознайомилися з успішними проєктами та ініціативами, які реалізуються в Клайпедському університеті. Наприклад, вони дізналися про інноваційні лабораторії, де студенти мають можливість працювати над реальними проєктами, застосовуючи знання з різних галузей науки, технологій, інженерії, мистецтва та математики.
Також, Надія та Оксана поділилися планами щодо адаптації побаченого досвіду до українських реалій. Вони висловили впевненість, що співпраця з Клайпедським університетом допоможе підвищити якість освіти в Україні та сприятиме розвитку STEAM-напрямків у вітчизняних навчальних закладах.
Дослідниці також звернули увагу на важливість підтримки міжнародних програм, таких як Еразмус, які надають можливість обміну досвідом та знаннями між освітянами різних країн. Вони закликали українські університети активніше долучатися до таких програм, щоб вивчати найкращі світові практики та впроваджувати їх у своїй роботі.
Таким чином, конференція стала важливою платформою для обміну досвідом і налагодження міжнародної співпраці. Виступи наших колег сприяли поглибленню знань учасників про сучасні методи освіти та надали практичні рекомендації щодо впровадження STEAM-освіти в Україні. Організатори конференції висловили подяку Надії Бочаровій та Оксані Кудрявцевій за їх внесок у розвиток освітньої науки та запросили до подальшої співпраці в рамках нових науково-дослідних проєктів.