26-27.11.2019 відбулася ІV міжнародна науково-практична конференція «БЕЗПЕКА НА ТРАНСПОРТІ - ОСНОВА ЕФЕКТИВНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРС

26-27 листопада 2019 року в Харкові відбулася ІV міжнародна науково-практична конференція «БЕЗПЕКА НА ТРАНСПОРТІ - ОСНОВА ЕФЕКТИВНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ», яка була організована кафедрою організації та безпеки дорожнього руху факультету транспортних систем Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.

26-27 листопада 2019 року в Харкові відбулася ІV міжнародна науково-практична конференція «БЕЗПЕКА НА ТРАНСПОРТІ - ОСНОВА ЕФЕКТИВНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ», яка була організована кафедрою організації та безпеки дорожнього руху факультету транспортних систем Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.

У заході взяли участь 144 представника  42 організацій, установ і відомств. Серед учасників конференції були представники Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, консультативної місії Європейського Союзу в Україні, Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України, Патрульної поліції України, Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеки), Державного агентства автомобільних доріг України, ДП «ДержавтотрансНДІпроект», ДУ «Інститут травматології та ортопедії НАМН України», низки регіональних управлінь з питань дорожньо-транспортної безпеки, комерційних та громадських організацій, що опікуються сферою безпеки на транспорті, крім того були запрошені наукові співробітники Туринського політехнічного університету (Італія). Учасниками конференції були також експерти з Польщі, Словаччини, Литви, Грузії, Азербайджану, КНР та Казахстану.

В процесі дводенної роботи конференції, що пройшла в конференц-залі ХНАДУ (м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25), учасники отримали можливість обмінятися ідеями та досвідом з проблеми забезпечення безпеки на транспорті.

Підводячи підсумки роботи IV Міжнародної науково-практичної конференції «БЕЗПЕКА НА ТРАНСПОРТІ - ОСНОВА ЕФЕКТИВНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ»,

її учасники дійшли згоди по ряду питань:

1)        За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я в результаті дорожньо-транспортних пригод у всьому світі у 2018 році загинули 1,35 мільйона осіб. Дорожньо-транспортні пригоди є найчастішою причиною смерті для трьох груп населення: 1-14 років (9,5% чоловіки, 7% жінки), 15-24 років (34% чоловіки, 25% жінки) і 25-44 років (14% чоловіки , 5% жінки). За даними незалежної дослідницької та консультаційної організації CE Delft, в Європейському союзі витрати, пов'язані з небезпечною роботою транспорту, в 2019 році склали 987 мільярдів євро, з них 29% витрат припадає на нещасні випадки; 27% - затори на дорогах, 44% - на охорону навколишнього середовища (зміна клімату, забруднення повітря, шум, пошкодження довкілля).

2) Експерти конференції зійшлися на думці, що 85-90% аварій відбувається через людський фактор. На підтвердження думок експертів з різних країн виступає статистика International Society of Transport Aircraft Trading (ISTAT, 2019), де 40,8% дорожньо-транспортних пригод в ЄС відбулося в результаті відволікання уваги водія при використанні смартфона, недотримання правил пріоритетності руху, сигналів світлофора, перевищення швидкісного режиму.

3) Вирішальний вплив на безпеку на транспорті надає людський фактор в поєднанні з технологічними і технічними чинниками, що відображають якості рухомого складу та транспортної інфраструктури. Відповідно, коригувальні заходи повинні бути зосереджені на комплексі чинників, які обумовлюють аварійність.

Учасники конференції зійшлися на думці про необхідність підвищення культури водіння через багатоступінчасті програми навчання, в тому числі інтегровані в загальноосвітню систему. А також звернули увагу на необхідність розробки та запровадження системи підготовки та підвищення професійної компетентності фахівців, керівників, відповідальних осіб місцевих органів влади в сфері автотранспорту та дорожнього руху.

4) Важливим напрямком діяльності в сфері забезпечення ефективності та безпеки дорожнього руху в Україні є впровадження ефективної системи управління швидкістю руху, особливо на вулично-дорожній мережі (ВДМ) міст.

В країнах ЄС, при таких самих загальних обмеження швидкості, існує, як мінімум трирівнева стратифікація ВДМ міст.

5) Інтелектуальні транспортні системи, що інформують водія про можливий ризик, стимулюють його «поведінкову адаптацію» і покликані нівелювати фактори небезпеки. Згідно із законодавством ЄС транспортна система стає «інтелектуальною», коли інформація є ключовим елементом (не зовнішнім, не випадковим) й відіграє вирішальну роль.

На конференції обговорювалася ефективність систем допомоги водієві ADAS (advanced driver-assistance systems), які інформує водія про можливі небезпеки на шляху прямування. Системи даного типу при незаперечних перевагах, на думку деяких експертів, можуть бути додатковим фактором ризику.

Окремим перспективним напрямком використання таких систем, зокрема ADAS Mobileye, є автоматизований аудиту безпеки дорожнього руху, оскільки зазначена система дозволяє автоматично під час руху автомобіля фіксувати стан дорожнього покриття та розташування технічних засобів регулювання дорожнього руху.


Новини за датою

Новини за тегами

За категорією