НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки

У Києві відбувся масштабний Форум «Доброчесність та освіта: нові орієнтири», під час час якого презентували Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026-2030 роки - системний документ, який визначає бачення, підходи та інструменти антикорупційної просвіти.

Захід зібрав понад 100 представників закладів середньої, професійної та вищої освіти, державних органів, міжнародних і громадських організацій. Учасники обговорили нові підходи до розвитку культури доброчесності в українській освіті – від шкіл і професійних закладів освіти до університетів.

«Ми переконані, що формування доброчесності починається не з законів чи перевірок. Вона починається зі світогляду, який формується з перших уроків у школі. Саме в школі дитина вперше стикається з поняттями справедливості, чесності, відповідальності. Тому розвиток доброчесності – це не лише завдання антикорупційної політики. Це – питання майбутнього держави. Адже від того, якими цінностями керуватимуться наші діти, залежить, у якій Україні ми всі житимемо завтра», – зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.

Робота над Стратегією тривала з серпня 2024 року. Зокрема, було проведено аналітичні дослідження та три стратегічні сесії, присвячені усім рівням освіти. Стратегія розроблялася у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Антикорупційною ініціативою ЄС, представниками академічної спільноти, громадських організацій, педагогами й студентами. Заступник Голови НАЗК Serhii Hupiak зазначив, що для масштабування змін необхідна саме довгострокова політика, а не окремий проєкт чи кампанія.

«У центрі Стратегії – проста, але водночас амбітна мета: створити освітнє середовище, яке сприяє системному розвитку культури доброчесності та етичної поведінки. Через ставлення, через правила, через приклад. Для цього ми передбачили комплекс змін: від оновлення навчальних матеріалів і запуску курсів для педагогів – до рекомендацій з впровадження комплаєнс-систем у школах, програм самооцінки доброчесності, розвитку спільнот, формування культури довіри», – додала керівниця Управління просвітницької роботи та навчальних програм НАЗК Tymchenko Iryna.

Захід відбувся у форматі уроків, де обговорили виклики й шляхи розвитку доброчесності у загальній середній, професійно-технічній та вищій освітах. Під час уроків обговорили результати ключових проектів Офісу доброчесності НАЗК:

  • «Прозора школа» – понад 1200 шкіл по всій країні вже долучилися до спільноти.
  • «Прозора професійна освіта» – у пілоті 20 закладів із 17 міст та 15 областей, що охоплюють понад 17 тис. студентів та 1280 педагогічних працівників.
  • «Прозорі університети» – до ініціативи долучилося понад 90 закладів вищої освіти, а дисципліну «Антикорупція та доброчесність» уже опанували понад 8 тис. студентів.

Про свій досвід виховання доброчесності у дітей розповіла Інна Мірошніченко, багатодітна мама, юристка, блогерка, захисниця прав дитини.

Крім того, відбулася презентація кращих практик Шкіл-Хабів доброчесності, яких нині в Україні функціонує вже 23.

Стратегія розвитку доброчесності в освіті: Внешняя ссылка открывается в новом окнеhttps://drive.google.com/drive/folders/11brtE_j16i8Jx6LFXnnz_z43S4eJyUpL

Відеозапис за посиланням: Внешняя ссылка открывается в новом окнеhttps://cutt.ly/pr6oR25E

Захід організував Офіс доброчесності НАЗК за підтримки Антикорупційна ініціатива ЄС.


To top