Забезпечення підготовки спеціалістів до розв’язання ними складних спеціалізованих задач та практичних проблем у галузі архітектури та будівництва, проектування та будівництва мостових та інших інженерних споруд, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук, отримання концептуальних наукових та практичних знань, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та навчання.
Термін навчання - 3 роки 9 місяців.
Кредитів - 240 кредитів ECTS, в тому числі 180 кредитів ECTS – нормативні дисципліни, 60 кредитів ECTS – дисципліни за вибором студента.
Бугаєвський Сергій Олександрович
Телефон: +38(050) 937 90 16
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 359
E-mail: bugaevskiysa@ gmail. com
Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
Кваліфікація: Бакалавр зі спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» за освітньою програмою «Мости і транспортні тунелі»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій HPK України – 6 рівень; Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя (European Qualifications Framework for Lifelong Learning, EQF-LLL) – 6 рівень; перший цикл відповідно до FQ-EHEA
Передумови вступу: за умови наявності документу про повну загальну середню освіту.
Для здобуття освітнього ступеня бакалавра на основі освітнього ступеня молодшого бакалавра або молодшого спеціаліста університет має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, максимальний обсяг яких визначається стандартом вищої освіти (згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017; в редакції Закону № 2745-VIII від 06.06.2019}
Механізми визнання попереднього навчання: за умов, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: за умов виконання навчальної програми проводиться Атестація випускників освітньої програми спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» спеціалізації «Мости і транспортні тунелі». Атестація проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи бакалавра або за результатами державного іспиту та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження освітнього рівня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з будівництва та цивільної інженерії за спеціалізацією «Мости і транспортні тунелі». Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Мова навчання за освітньою програмою: державна -українська.
Характеристика освітньої програми:
Освітньо-професійна програма (ОПП) «Мости і транспортні тунелі» орієнтована на створення компетентностей, які забезпечать здатність здобувача розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у будівництві та цивільній інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
ОПП надає певні знання та вміння для успішного працевлаштування, подальшого професійного росту та для подовження подальшого навчання на 7 рівні освіти, базується на студентоцентрованому підході.
Програма враховує запити та професійні інтереси зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів, надає здобувачам можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії.
Освітньо-професійна програма ґрунтується на результатах сучасних наукових досліджень у галузі архітектури, будівництва, проектування, управління, організації, експлуатації інженерних споруд і систем, на впровадженні сучасних технологій у навчальну та професійну діяльність.
Метою ОПП «Мости і транспортні тунелі» є Забезпечення підготовки бакалаврів за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» до розв’язання ними складних спеціалізованих задач та практичних проблем у галузі архітектури та будівництва, проектування та будівництва мостових та інших інженерних споруд, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук, отримання концептуальних наукових та практичних знань, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та навчання і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Бакалавр будівництва готується для професійної виробничо-технологічної, проектно-конструкторської, організаційно - керівної, адміністративно-управлінської, подальшої науково-дослідницької та педагогічної діяльності в галузі будівництва мостів, тунелів, метрополітенів та інших транспортних споруд і будівель, а також в інших галузях, що організаційно входять до складу будівельного комплексу.
Для забезпечення навчального процесу з підготовки здобувачів на кафедрах ХНАДУ функціонують спеціалізовані лабораторії, які обладнані сучасною комп’ютерною технікою з відповідним програмним забезпеченням та необхідне лабораторне обладнання. До реалізації програми залучаються штатні науково-педагогічні працівники з науковими ступенями та/або вченими званнями, а також висококваліфіковані досвідчені спеціалісти. На умовах творчого співробітництва залучаються до реалізації програми керівники та фахівці з виробництва. З метою підвищення професійного рівня за дисциплінами, що викладаються, всі науково-педагогічні працівники один раз за п’ять років підвищують кваліфікацію.
Спрямованість програми — академічна, прикладна, практична. Акцент на формування здатності здійснювати виробничу та керівну діяльність у професійній сфері проектування та будівництва інженерних споруд і будівель в умовах невизначеності. Основна зорієнтованість програми: на підставі студентоцентрованого підходу надати якісний рівень освіти для виконання здобувачем практичної, професійної діяльності; надання знань в галузі «Архітектура та будівництво» за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» з широким доступом до працевлаштування. Спеціалізація «Мости і транспортні тунелі» гарантує в цьому процесі додаткові можливості завдяки стратегічному значенню мостових споруд, надає таким чином, конкурентно-спроможність здобувачеві. Освітня програма надає для цього необхідні соціальні навички та компетентності.
Інтегральною компетентністю ОПП є Здатність до вирішення складних фахових, інженерно-практичних та виробничих завдань у сфері будівництва та цивільної інженерії, зокрема в галузі мостів і транспортних тунелів. Застосування при цьому теорій та методів відповідних наук в умовах , які характеризуються комплексністю та невизначеністю. Інтегральна компетентність проявляється зокрема, при застосуванні передових концептуальних та методологічних знань в галузі мостів і транспортних тунелів.
Навчання за ОПП «Мости і транспортні тунелі» формує загальні і фахові компетентності, які створюються на базі збалансованого використання досвіду науково-педагогічної роботи багатьох навчальних та інших підрозділів ХНАДУ, на структурно-логічному застосуванні теоретичних освітніх компонент та практик.
Загальні компетентності містять: Здатність до письмової та усної сучасної комунікації українською та іноземними мовами, під час навчання та подальшої діяльності; Здатність застосовувати набуті знання у професійної сфері, вміння інтегрувати їх з наявними; Здатність і готовність розуміти і аналізувати економічні проблеми і суспільні процеси, бути активним суб’єктом професійної та економічної діяльності, володіти процесом управління підлеглими, методами мотивації; Здатність враховувати регіональні особливості при спорудженні та ремонті мостів і тунелів, втілювати нові рішення для технологій, конструкцій, будівельних машин, що застосовують при будівництві споруд; здатність аналізувати можливі ризики, виявляти фактори впливу для запобігання нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на об’єктах виробництва; Здатність до креативного способу мислення, аналітичного відношення до установлених концепцій; Готовність шукати та використовувати нову інформацію щодо стану питань з сучасних джерел світової науки; Здатність до дослідницької діяльності, до подальшого навчання, навчання впродовж життя, турбота про якість виконуваної роботи, ініціативність, комунікабельність; Здатність та готовність знаходити організаційно-управлінські рішення в виробничій діяльності та нести відповідальність; Здатність до оволодіння основними дидактичними принципами, основами психолого- педагогічних технологій управління колективом, до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Здатність до сприйняття та аналізу інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення при збереженні основ інтелектуальної власності; Здатність проведення досліджень на відповідному рівні на основі системного аналізу та комп’ютерних технологій; Здатність працювати в команді, використовуючи навики взаємодії з колегами та забезпечувати якісне виконання робіт. Прагнення до збереження навколишнього середовища і здатність володіти основними методами захисту виробничого персоналу і населення від можливих виробничих наслідків, аварій та стихійних лих.
Фахові компетентності спрямовані на вирішення складних завдань у подальшій професійній діяльності, та у навчанні продовж життя та містять:
Здатність виявляти, ставити та розв’язувати науково-технічні задачі в галузі будівництва та цивільної інженерії, зокрема для мостів, транспортних тунелів і метрополітенів, і залучати для їх рішення відповідний фізико-математичний апарат, сучасне спеціалізоване програмне забезпечення, комп’ютерне моделювання; Здатність та готовність використовувати основні нормативно-правові акти та довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови, інструкції та інші нормативно-розпорядчі документи у професійній діяльності; Здатність проводити дослідження та приймати професійні рішення в галузі будівництва та цивільної інженерії, зокрема в області будівництва, управління, організації спорудження мостів, транспортних тунелів і метрополітенів. Здатність до підвищення рівня знань за рахунок науково-практичного досвіду інших країн світу, шляхом стажування за кордоном та роботи у відповідних фірмах в межах України та за її межами, застосовуючи для цього знання іноземних мов; Здатність та готовність застосовувати знання про сучасні досягнення в області проектування, конструювання об`єктів дорожньо-транспортного комплексу та цивільної інженерії, знаходити обґрунтовані рішення з урахуванням вимог міцності, стійкості, надійності та довговічності, безпеки, якості, вартості, термінів виконання і конкурентоспроможності; Здатність організовувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці; Здатність виконувати техніко-економічну оцінку мостів, транспортних тунелів і метрополітенів, що проектуються, проводити варіантне проектування, вибирати необхідні дорожні машини та обладнання, дорожню техніку, Здатність обробляти і аналізувати отримані результати науково-дослідницької та науково-практичної діяльності, готувати дані для складання звітів і презентацій, написання рефератів, доповідей і статей, класифікувати та описувати комп’ютерні моделі шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання; Здатність до планування, здійснення організаційно-технічних заходів, розроблення документації з організації й управління проектними та будівельними роботами при будівництві інженерних споруд; Здатність виконувати технічний контроль, нагляд при будівництві, ремонті та реконструкції мостів і тунелів» Здатність визначати та оцінювати навантаження і напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій, виконувати оцінку гідрогеологічних умов проектування інженерних споруд; Здатність до оцінки ризиків, їх можливих наслідків на етапах життєвого циклу мостових і тунельних споруд, до аналізу дефектів, що виникають при експлуатації інженерних споруд. Вміння приймати рішення з запобігання негативних наслідків таких ризиків. Здатність захищати прийняті рішення, оцінювати їх можливі наслідки та нести за них відповідальність.
Програмні результати навчання (ПРН) спрямовані на здатність генерувати обґрунтовані, креативні ідеї, під час навчання та майбутньої професійної діяльності, які можуть бути однозначно та аргументовано сприйнятими як в знайомих, так і в незнайомих ситуаціях.
Академічна мобільність: Реалізація освітньо-професійної програми передбачає: участь студентів і викладачів у Міжнародних і Всеукраїнських конференціях і семінарах; участь студентів у Міжнародних і Всеукраїнських Олімпіадах; науково-дослідне стажування студентів за програмою Еразмус+.
Практика/стажування: Навчальна практика з геодезії, Навчальна практика з інженерної геології ; Навчальна практика з ґрунтознавства та механіки ґрунтів, Навчальна практика з гідравліки, гідрології, гідрометрії проходять під керівництвом досвідчених викладачів в лабораторіях ХНАДУ та на спеціально організованих полігонах. Виробнича практика проходить на провідних підприємствах галузі.
Професійні профілі випускників: В результаті навчання здобувач здатний виконувати професійну, фахову, керівну, технічну роботу за такими професіями (відповідно до ДК 003:2010):
Професіонали:
Молодший науковий співробітник (архітектура, планування міст); Молодший науковий співробітник (будівництво); Інженер з технічного нагляду (будівництво); Інженер з проектно-кошторисної роботи; Інженер-будівельник; Інженер з технічного аудиту; Інженер-проектувальник; Інженер з гірничих робіт; Молодший науковий співробітник (галузь інженерної справи); Маркшейдер; Інженер з організації праці; Інженер з організації та нормування праці; Молодший науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва); Інженер з організації керування виробництвом, Інженер-технолог.
Фахівці.
Технічні фахівці в галузі прикладних наук та техніки: Технік-будівельник; Кресляр; Інспектори з безпеки та якості; Технік з архітектурного проектування; Технічні фахівці в галузі управління; Кошторисник; Технік-будівельник ( цивільна інженерія, дорожнє будівництво); Техник-проектувальник; Технік-технолог (виробництво будівельних виробів і конструкцій); Технік-лаборант (будівництво); Кресляр-конструктор; Інженер з технічного нагляду; Помічник керівника виробничого підрозділу; Помічник керівника малого підприємства без апарату управління.
Технічні службовці
Доступ до подальшої освіти:Можливість продовження навчання на другому (магістерському) рівні в Україні та за її межами; можливість підвищувати кваліфікацію (в тому числі за іншими ОПП) у системі післядипломної освіти, отримувати додаткову післядипломну освіту.
Кафедри, які забезпечують виконання освітньої програми: кафедра мостів, конструкцій та будівельної механіки-випускова кафедра; кафедра проектування доріг, геодезії і землеустрою; кафедра будівництва та експлуатації автомобільних доріг; кафедра технології дорожньо - будівельних матеріалів і хімії; кафедра екології; кафедра інформатики та прикладної математики; кафедра інженерної та комп’ютерної графіки; кафедра вищої математики; кафедра фізики; кафедра іноземних мов; кафедра філософії та педагогіки, кафедра економіки і підприємництва
Факультет: дорожньо-будівельний
Обов'язкові
Обов'язкові
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Обов'язкові
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Обов'язкові
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Термін навчання - 1 рік 3 місяці
Кредитів - 90 кредитів ЄКТС, в тому числі: 64,5 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки, 25,5 кредитів ЄКТС – дисципліни за вибором студента.
Смолянюк Надія Володимирівна
Телефон: +38
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 359
E-mail: nadiksm@ yahoo. com
Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 Будівництво та цивільна інженерія
Кваліфікація: Магістр зі спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія», спеціалізація «Мости і транспортні тунелі»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Другий(магістерський) рівень, сьомий рівень НРК, другий цикл РК-ЄПВО
Обсяг програми - 90 кредитів ЄКТС, в тому числі:
64,5 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки,
25,5 кредитів ЄКТС – дисципліни за вибором студента.
Форма навчання: денна, заочна
Передумови вступу: Наявність першого (бакалаврського) рівня, ступеня бакалавра; освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста. Якщо попередній рівень освіти отримано в іншій країні, необхідна нострифікація.
Факультет: дорожньо-будівельний
Освітньо-професійна програма "Мости і транспортін тунелі" орієнтована на створення компетентностей, які забезпечать здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у будівництві та цивільній інженерії, та у процесі навчання. Програма формує здатність інтегрувати знання для розв'язування задач у широких або мультидисциплінарних контекстах, в умовах нових або незнайомих середовищ за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
ОП передбачає проведення досліджень, надає знання та навички для здійснення інновацій у подальшій прфесійній діяьності здобувача.
ОП спрямовується на надання концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, для критичного мислення проблем у галузі та межі гаузей знань.
Мета освітньої програми: Забезпечення підготовки магістрів за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» до розв’язання ними комплексних проблем у галузі архітектури та будівництва, проектування та будівництва мостових та інших інженерних споруд з застосуванням інноваційних технологій, що передбачає глибоке переосмислення наявних і створення нових цілісних знань і професійної практики. Надання основи для оригінального мислення та проведення досліджень, для криичного осмислення проблем у галузі та не межі галузей знань. Магістр будівництва готується для професійної виробничо-технологічної, науково-дослідницької, проектно-конструкторської, організаційно-керівної, адміністративно-управлінської та педагогічної діяльності в галузі будівництва мостів, тунелів, метрополітенів та інших транспортних споруд і будівель, а також в інших галузях, що організаційно входять до складу будівельного комплексу.
Придатність випускників до працевлаштування:
В результаті навчання здобувач здатний виконувати керівну та професійну роботу за такими посадами:
Керівники:
Вищі посадові особи державних органів влади; вищі посадові особи організацій наймачів і професійних спілок; керівники виробничих підрозділів у будівництві; головні фахівці - керівники виробничих підрозділів у будівництві; начальники (інші керівники) та майстри дільниць (підрозділів) у будівництві; керівники проектів та рпограм; головні фахівці - керівники виробничих підрозділів на транспорті; керівники малих підприемст без апарау управління в будівництві; менеджери (управителі) у будівництві на транспорті; менеджери (управителі) з архітектури та будівництва, технічного контролю, аналізу та реклами; керівники інших функціональних підрозділів; завідувачі лабораторій (науково-дослідної, підготовки виробництва).
Професіонали:
Професіонали в галузі архітектури та інженерної справи; Професіонали в галузі архітектури та планування міст; Професіонали в галузі цивільного будівництва; Наукові співробітники (цивільне будівництво); Інженери в галузі цивільного будівництва; Професіонали в інших галузях інженерної справи; Наукові співробітники (інші галузі інженерної справи); Інженери (інші галузі інженерної справи); Викладачі університетів та вищих навчальних закладів; Інші професіонали в галузі навчання; Професіонали з управління проектами та програмами; Технічні фахівці в галузі управління; Інженер-будівельник; Інженер-проектувальник (розробка проектів по плануванню будівель і споруд); Інженер-дослідник в галузі архітектури та будівництва; Інженер-конструктор; інженер-технолог, головний конструктор; інженер за контролем якості і техніки безпеки; Інженер з нагляду за будівництвом.
Термін навчання: 1 рік 3 місяц
Подальше навчання: Можливість продовження навчання на третьому (освітньо-науковому/освітньо-творчому) рівні вищої освіти та подальшого отримання ступеня доктора філософії; можливість підвищувати кваліфікацію (в тому числі за іншими ОП) у системі післядипломної освіти, отримувати додаткову післядипломну освіту.
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Харківським національним автомобільно-дорожнім університетом і ЗВО України реалізується:
- підвищення кваліфікації викладачів;
- участь здобувачів та викладачів у Міжнародних та Всеукраїнських конференціях і семінарах.
Обов'язкові