Особливості програми - спеціальна освіта в області будівництва та цивільної інженерії, спеціалізації на вищих рівнях за напрямком «Автомобільні дороги та аеродроми».
Передбачає практичну підготовку на базі навчальних лабораторій ХНАДУ, на провідних підприємствах відповідного профілю діяльності згідно угод про співпрацю, а також згідно з програмами студентської академічної мобільності. |
Термін навчання - 3 роки 10 місяців.
Ліцензійний обсяг - 100.
Кредитів - 240 кредитів ECTS, в тому числі до 180 кредитів ECTS – нормативні дисципліни, не менше 60 кредитів ECTS – дисципліни за вибором студента.
Термін навчання - 4 роки
Ліцензійний обсяг -
Кредитів - ECTS
КОСТІН ДМИТРО ЮРІЙОВИЧ
Телефон: +38(066)111-15-22; +38(067)986-65-04
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 255
E-mail: kostin_d@khadi.kharkov.ua
Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
Кваліфікація: Бакалавр з будівництва та цивільної інженерії за освітньою програмою «Автомобільні дороги та аеродроми»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій HPK України – 6 рівень; Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя (European Qualifications Framework for Lifelong Learning, EQF-LLL) – 6 рівень; перший цикл відповідно до FQ-EHEA
Передумови вступу: повна загальна середня освіта, освітній рівень «молодший бакалавр» та освітньо-професійний ступінь «фаховий молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст»).
Прийом на основі ступенів «молодший бакалавр», «фаховий молодший бакалавр» або освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» здійснюється за результатами зовнішнього незалежного оцінювання в порядку, визначеному законодавством.
Особливі умови вступу: немає
Механізми визнання попереднього навчання: за умов, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: за умов виконання навчальної програми проводиться Атестація випускників освітньої програми спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» спеціалізації «Автомобільні дороги та аеродроми». Атестація проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи бакалавра або за результатами державного іспиту та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження освітнього рівня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з будівництва та цивільної інженерії за спеціалізацією «Автомобільні дороги та аеродроми». Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Мова навчання за освітньою програмою: державна - українська.
Характеристика освітньої програми:
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації - загальна вища освіта в галузі знань 19«Архітектура та будівництво», за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія». Акцент на формування здатності здійснювати інноваційну діяльність щодо проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів.
ОПП надає певні знання та вміння для успішного працевлаштування, подальшого професійного росту та для подовження подальшого навчання на 7 рівні освіти, базується на студентоцентрованому підході.
Програма враховує запити та професійні інтереси стейкхолдерів, надає здобувачам можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії.
Освітньо-професійна програма ґрунтується на результатах сучасних наукових досліджень у галузі архітектури, будівництва, проектування, управління, організації, експлуатації інженерних споруд і систем, на впровадженні сучасних технологій у навчальну та професійну діяльність.
Метою ОПП Формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок, необхідних для розв’язання складних спеціалізованих задач та вирішення практичних питань у сфері будівництва та цивільної інженерії за спеціалізацією «Автомобільні дороги та аеродроми»
Орієнтація освітньої програми - практична; спрямованість програми - прикладна, практична.
Освітньо-професійна програма базується на загальновідомих наукових результатах з основ проектування комплексу інженерних споруд, матеріалознавства та технологій в будівництві, ремонті, реконструкції та утриманні автомобільних доріг, комп’ютерного моделювання і розрахунків, як окремих конструкцій, так і всієї конструкції у рамках яких можлива подальша кар’єра за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія».
Особливості програми - інтеграція фахової підготовки в галузі будівництва та цивільної інженерії з інноваційною та пошуково-дослідницькою діяльністю здобувачів освіти, здатних проймати ефективні професійні рішення та розв’язувати актуальні задачі проектно-конструкторської, виробничо-технологічної, організаційно-управлінської діяльності на підприємствах дорожньої галузі усіх форм власності.
Обов’язкова наявність навчальних та виробничих практик, які забезпечують базові знання для опанування професійних дисциплін та є підґрунтям для подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Освітня програма надає для цього необхідні соціальні навички та компетентності.
Інтегральна компетентність - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; знання та розуміння предметної області та професійної діяльності; здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; здатність спілкуватися іноземною мовою; здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; навички міжособистісної взаємодії; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства; усвідомлення цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідності його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності спеціальності: здатність використовувати концептуальні наукові та практичні знання з математики, хімії та фізики для розв’язання складних практичних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії; здатність до критичного осмислення і застосування основних теорій, методів та принципів економіки та менеджменту для раціональної організації та управління будівельним виробництвом; здатність проектувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці; здатність обирати і використовувати відповідні обладнання, матеріали, інструменти та методи для проектування та реалізації технологічних процесів будівельного виробництва; здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії; здатність до інжинірингової діяльності у сфері будівництва, складання та використання технічної документації; спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у сфері архітектури та будівництва у непередбачуваних робочих контекстах; усвідомлення принципів проектування сельбищних територій; здатність здійснювати організацію та керівництво професійним розвитком осіб та груп у сфері архітектури та будівництва; володіти технологією, методами удосконалення технологічних процесів будівництва, експлуатації, обслуговування, ремонту і реконструкції автомобільних доріг та аеродромів, виробництва та використання дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; здійснювати і організовувати технічну експлуатацію аеродромів, автомобільних доріг та об'єктів автодорожнього господарства, забезпечувати надійність, безпеку і ефективність їх роботи.
Програмні результати навчання (ПРН) спрямовані на здатність генерувати обґрунтовані, креативні ідеї, під час навчання та майбутньої професійної діяльності, які можуть бути однозначно та аргументовано сприйнятими як в знайомих, так і в незнайомих ситуаціях.
Академічна мобільність: Реалізація освітньо-професійної програми передбачає: участь студентів і викладачів у Міжнародних і Всеукраїнських конференціях і семінарах; участь студентів у Міжнародних і Всеукраїнських Олімпіадах; науково-дослідне стажування студентів за програмою Еразмус+ (програма Європейського Союзу, що підтримує проекти, партнерства, заходи і мобільність у сфері освіти. Програма Еразмус+ за напрямком К1 – навчальна/академічна мобільність вищої освіти, яка має на меті сприяти міжнародній мобільності студентів, викладачів та працівників вищих навчальних закладів).
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: для реалізації освітньо-професійної програми розроблені навчальні посібники, конспекти лекцій, методичні вказівки до практичних (семінарських) занять, лабораторних робіт, самостійної роботи студентів (https://dl2022.khadi.kharkov.ua/), є бібліотеки з достатнім фондом навчальної, наукової літератури та фахових періодичних видань та доступом до наукометричних баз даних (http://library.khadi.kharkov.ua/golovna/ ).
Область професійної діяльності – створення об’єктів у галузі будівництва та цивільної інженерії, що включає проектування, будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) та експлуатацію об’єктів.
Професії та професійні назви робіт згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України: 3112 – Технік-будівельник
3119 – Інші технічні фахівці в галузі фізичних наук та техніки
Професії та професійні назви робіт згідноInternational Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08):
3112 – Civil engineering technicians
3119 – Physical and engineering science technicians not elsewhere classified
Кафедри, які забезпечують виконання освітньої програми: кафедра будівництва та експлуатації автомобільних доріг ім. О.К. Біруля - випускова кафедра; кафедра мостів, конструкцій та будівельної механіки ім. В.О. Російського; кафедра проектування доріг, геодезії і землеустрою; кафедра технології дорожньо-будівельних матеріалів ім. проф. Волкова М.І.; кафедра хімії та хімічної технології; кафедра екології; кафедра інформатики та прикладної математики; кафедра інженерної та комп’ютерної графіки; кафедра вищої математики; кафедра фізики; кафедра іноземних мов; кафедра філософії та педагогіки, кафедра економіки і підприємництва.
Факультет: дорожньо-будівельний
Обов'язкові
Обов'язкові
1. Іноземна мова (за професійним спрямуванням)
2. Гідравліка, гідрологія, гідрометрія
3. Інженерна геологія
4. Опір матеріалів
5. Ґрунтознавство та механіка ґрунтів
6. Будівельне матеріалознавство
7. Планування міст і транспорт
8. Навчальна практика
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Обов'язкові
1. Будівельні конструкції та архітектура будівель і споруд
2. Вишукування та проектування автомобільних доріг та аеродромів
3. Охорона праці
4. Економіка будівництва
5. Технологія будівництва автомобільних доріг
6. Будівельна механіка
7. Основи і фундаменти
8. Виробнича практика
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Обов'язкові
1. Вишукування та проектування автомобільних доріг та аеродромів
2. Технологія будівництва автомобільних доріг
3. Організація будівництва
4. Виробнича база будівництва
5. Експлуатація автомобільних доріг
6. Організація, планування і управління будівництвом
7. Виконання кваліфікаційної роботи
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Термін навчання - 1 рік 3 місяці
Ліцензійний обсяг - 100
Кредитів - 90 кредитів ЄКТС, в тому числі: 67 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки, 23 кредита ЄКТС – дисципліни за вибором студента.
Термін навчання - 1 рік 3 місяці
Ліцензійний обсяг - 70
Кредитів - 90 кредитів ЄКТС, в тому числі: 67 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки, 23 кредита ЄКТС – дисципліни за вибором студента.
СМОЛЯНЮК РОМАН ВОЛОДИМИРОВИЧ
Телефон: +38(057)707-37-80
моб. +38(050)323-73-42
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 255
E-mail: smalia@ ukr. net
Обов'язкові
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Термін навчання - 4 роки
Ліцензійний обсяг - 15
Кредитів - 240 кредитів ЄКТС, в тому числі: 29 кредитів ЄКТС – дисципліни обов`язкової підготовки, 12 кредитів ЄКТС – дисципліни за вибором аспіранта, 199 кредитів ЄКТС -дисертаційні дослідження.
Термін навчання - 4 роки
Ліцензійний обсяг -
Кредитів - ECTS
Бугаєвський Сергій Олександрович
Телефон: +38(057)707-37-22
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 359
E-mail: bugaevskiysa@gmail.com
Галузь знань: 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність: 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
Кваліфікація: доктор філософії з будівництва та цивільної інженерії за освітньою програмою «Будівництво та цивільна інженерія»
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій HPK України - 8 рівень, FQ-EHEA - другий цикл, EQF-LLL - 7 рівень
Передумови вступу: наявність ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст».
Мова навчання за освітньою програмою: державна -українська.
Характеристика освітньої програми:
Освітньо-наукова програма «Будівництво та цивільна інженерія» орієнтована на створення компетентностей, які забезпечать здатність здобувача розв’язувати складні спеціалізовані наукові задачі та проблеми у будівництві та цивільній інженерії, та у процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Програма враховує запити та професійні інтереси зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів, надає здобувачам можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії.
ОНП ґрунтується на результатах сучасних наукових досліджень у галузі архітектури, будівництва, проектування, експлуатації автомобільних доріг та аеродромів, впровадженні інноваційних технологій у професійну діяльність.
Метою ОНП є підготовка висококваліфікованих науково-педагогічних кадрів, в галузі знань «Архітектура та будівництво» з широким доступом до працевлаштування, які набули базових фахових знань для виконання наукових досліджень, що направлені на отримання нових знань, науково-педагогічної діяльності та розв’язання актуальних проблем у сфері будівництва та цивільної інженерії.
Орієнтація освітньої програми - викладацька, фундаментальні та прикладні наукові дослідження із створення нових технологій, матеріалів та/або методів аналізу, що матимуть широке практичне застосування та професійна діяльність.
Особливості програми - інтеграція фахової підготовки з інноваційною, пошуково-дослідницькою діяльністю.
Передбачає підготовку на базі навчальних лабораторій ХНАДУ, на підприємствах України відповідного профілю діяльності згідно угод про співпрацю, а також згідно з програмами академічної мобільності.
До реалізації програми залучаються штатні науково-педагогічні працівники з науковими ступенями та/або вченими званнями, а також висококваліфіковані досвідчені спеціалісти. На умовах творчого співробітництва залучаються до реалізації програми керівники та фахівці з виробництва. |
Реалізовується у наукових групах, активних у широкому колі експериментальних досліджень.
Наукова складова ОНП передбачає проведення аспірантом власного наукового дослідження під керівництвом одного або двох наукових керівників та оформлення його результатів у вигляді дисертації. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання актуального наукового завдання за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія», результати якого становлять оригінальний внесок у суму знань за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» та оприлюднені у відповідних публікаціях.
Інтегральна компетентність - Здатність особи розв’язувати комплексні проблеми в галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.
Загальні компетентності: розуміння та сприйняття етичних норм поведінки відносно інших людей (вміння полагоджувати конфлікти) і відносно природи (принципи біоетики); розуміння необхідності та дотримання норм здорового способу життя; здатність до самовдосконалення та управління своїм часом; здатність до критики й самокритики; здатність до системного мислення (креативність); наполегливість у досягненні мети; здатність брати на себе відповідальність і працювати в критичних умовах; здатність працювати в команді та розуміння важливості дедлайнів; здатність спілкування українською професійною науковою мовою; здатність здійснювати читання та осмислення професійно-орієнтованої та загальнонаукової іншомовної літератури, використання її у соціальній та професійній сферах; здатність працювати у міждисциплінарній команді та комунікувати з експертами з інших галузей; здатність використовувати класичні математичні методи в обраній науковій діяльності; знання в галузі сучасних інформаційних технологій; навички використання програмних засобів та навички роботи в комп'ютерних мережах, уміння створювати бази даних і використовувати інтернет-ресурси; здатність продукувати нові ідеї для розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницької діяльності; володіння методами наукового аналізу, здатність застосовувати інструменти та методи системного аналізу якості будівництва; здатність аналізувати та оцінювати стан автомобільних доріг та штучних споруд за допомогою інформаційних систем і технологій; знання іншої мови (мов), якими послуговуються країни Європейського Союзу (англійська, німецька, французька) та володіння іншомовними навиками, достатніми для представлення наукових результатів власних досліджень в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів; володіння навичками у використанні приладів і сучасного обладнання для оцінки стану автомобільних доріг; володіння навичками управління інформацією (вміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел); навички проведення польових експедиційних та експериментальних досліджень; володіння навичками щодо впровадження сучасних технічних засобів навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах.
Фахові компетентності спеціальності: володіння теоретичним термінологічним науковим апаратом, щодо об’єкту дослідження та спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія»; здатність планувати та розподіляти час для пошуку та аналізу джерел інформації стосовно тематики досліджень; володіння навичками безпечного використання хімічних реагентів, фізичних небезпек, включаючи будь-які ризики пов’язані з їх використанням при проведенні експериментальних досліджень, забезпечувати необхідний рівень охорони праці та індивідуальної безпеки у разі виникнення небезпечних ситуацій; здатність планувати, проектувати та виконувати наукові дослідження зі стадії постановки задачі до оцінювання та розгляду результатів та отриманих даних, що включає вміння вибрати потрібну техніку та методику досліджень; володіння навичкам, щодо пояснення даних отриманих в результаті проведення лабораторного експерименту та вимірювань та пов’язувати їх з відповідною теорією; володіння навичками написання пропозицій щодо фінансування наукових досліджень; навички кількісного аналізу та проведення обчислень, включаючи такі аспекти як системний аналіз, аналіз помилок, оцінка за порядком величин; навички представлення результатів наукових досліджень та спірних питань у проблемній області в письмовій та усній формі фаховопоінформованій аудиторії; навички патентування результатів новітніх наукових досліджень здійснених дисертантом; володіння навиками літературного пошуку необхідних джерел інформації щодо кола питань, яке досліджується, встановлення хронологічних меж пошуку, можливості використання іноземних публікацій, вивчення архівних документів та науково-технічних звітів; володіння методикою цитування наукових статей та публікацій за допомогою наукометричних показників (індекс Гірша та ін.); володіння методикою впровадження результатів дисертаційного дослідження в освітній процес та до діяльності об’єктів господарювання; володіти основними положеннями Закону України «Про вищу освіту» та послуговуватись ними у професійній педагогічній діяльності; володіти методологією наукової-педагогічної діяльності та психологією вищої освіти; здатність застосовувати сучасні методи оцінки та прогнозу якості компонентів автомобільних доріг та пропонувати нові методи, що отримані в результаті проведення експериментальних досліджень;
здатність використовувати знання про причини руйнування автомобільних доріг та штучних споруд для обґрунтування управління науковими проектами; здатність використовувати методи оцінки транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг для оцінювання рівня споживчих властивостей доріг; здатність вміти отримувати нові знання щодо об’єкту дослідження та моделювати процес функціонування будівельних технологій; здатність обґрунтовувати економічну доцільність застосування передових напрямків розвитку будівельних технологій; здатність управляти якістю освітнього процесу у вищих навчальних закладах; володіння навиками керівництва науковою роботою студентів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія»; здатність оцінювати і контролювати знання вміння та навички студентів.
Програмні результати навчання (ПРН) спрямовані на володіння глибинним науковим та культурним світоглядом рівня здобувача науково-ступеня доктора філософії, шляхом засвоєння знань основних концепцій, теоретичних та практичних проблем, історії розвитку галузі науки та сучасним станом розвитку наукової літератури; володіння високим рівнем теоретичних знань та практичної підготовки за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія», навики застосування цих знань для вирішення науково-дослідницьких та прикладних завдань; володіння методами навчання та науково-педагогічних досліджень, аргументовано викладати й обґрунтовувати свою думку, вести дискусію та діалог та інше.
Академічна мобільність: Реалізація ОНП передбачає: участь аспірантів у Міжнародних і Всеукраїнських конференціях і семінарах; науково-дослідне стажування аспірантів за програмою Еразмус+.
Практика/стажування: Науково-педагогічна практика проходить під керівництвом досвідчених викладачів в ХНАДУ.
Придатність до працевлаштування. Робочі місця в науково-дослідних інститутах НАН України, вищих навчальних закладах МОН України, науково-дослідних установах та високотехнологічних компаніях будівельного профілю різних видів діяльності та форм власності.
Доктор філософії здатний виконувати професійну роботу, за ДК 003-2010: 1210.1 - Керівники підприємств, установ та організацій; 1222.1 - Директор виробництва; 1229.1 - Вчений секретар; 1237.1 - Головні фахівці - керівники науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники; 1237.2 - Начальники (завідувачі) науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники; 1238 - Керівники проектів та програм; 1229.4 - Завідувач лабораторії (освіта); 1229.4 - Завідувач аспірантури; 1229.4 - Завідувач бази навчально-наукової; 1237.2 - Начальник дослідної лабораторії; 2112 - Наукові співробітники; молодший науковий співробітник; науковий співробітник-консультант; 2310 - Викладачі університетів та вищих навчальних закладів; 2310.1 - Професори та доценти; 2310.2 - Інші викладачі університетів та вищих навчальних закладів; 2351.1 - Науковий співробітник (методи навчання)
Доступ до подальшої освіти: Здобування наукового ступеня доктора наук на науковому рівні вищої освіти, участь у пост докторських програмах.
Факультет: дорожньо-будівельний
Обов'язкові
Дисертаційні дослідження
Обов'язкові
Вибіркові (для спеціальності)
Дисертаційні дослідження
Дисертаційні дослідження
Дисертаційні дослідження