Освіта формує наше суспільство та державу, зокрема і майбутню, тому так важливо створити доброчесне освітнє середовище у закладах освіти. Ще у 2012 році Комітетом міністрів Ради Європи було прийнято Рекомендацію CM/Rec(2012)13 https://bit.ly/3VKwhfq державам-членам щодо забезпечення якісної освіти, яка зазначає, що етика, прозорість та доброчесність є передумовами досягнення високої якості освіти.
Влітку 2022 року Комітет Міністрів Ради Європи прийняв нову Рекомендацію CM/REC(2022)18 https://bit.ly/3VzYJRc державам-членам щодо боротьби з шахрайством у сфері освіти.
Звертаємо увагу, що ця рекомендація стосується всіх рівнів та форм освіти. Новий стандарт складається з чотирьох аспектів:
- запобігання шахрайству в освіті;
- притягнення до відповідальності;
- міжнародна співпраця;
- моніторинг.
Документ містить шість основних рекомендацій державам-членам Ради Європи https://bit.ly/3VzYJRc та 15 важливих кроків для розвитку та досягнення доброчесності у сфері освіти:
- Підвищувати рівень обізнаності й інформування закладів освіти, учасників освітнього процесу та освітніх управлінців
- Здійснювати безперервне навчання
- Боротися з плагіатом і використанням документів та змісту, що містять плагіат
- Вжити заходів для заборони реклами та поширення шахрайських освітніх послуг
- Оновити нормативно-правову базу, закони та практики в питаннях боротьби з шахрайством в освіті у закладах освіти
- Встановити чіткі кодекси професійної поведінки на основі принципів ETINED
- Забезпечити захист термінології у сфері освіти
- Забезпечити охорону здоров’я, безпеку та освіту майбутніх поколінь
- Захистити викривачів академічної недоброчесності
- Використовувати цифрові рішення для забезпечення доступності до освітніх даних
- Заохочувати дослідження щодо шахрайства у сфері освіти
- Здійснювати міжнародну співпрацю щодо боротьби з шахрайством в освіті
- Заохочувати збір даних про діяльність шахрайських надавачів освітніх послуг
- Запровадити систему моніторингу
- Здійснювати оцінку та аналіз.
Докладно про кожен із цих кроків читайте на сайті: http://bit.ly/3WsEyFw