ДОПОВІДЬ НА ВЧЕНІЙ РАДІ 26.03.2021 Р. ПРОРЕКТОРА З НПР БАТРАКОВОЇ А. Г. «СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ХНАДУ: МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ У КОНТЕКСТІ АКРЕДИТАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ. ПОТОЧНИЙ СТАН, ЗАВДАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»

З позицій міжнародних стандартів ISO серії 9000 якість освіти визначається як сукупність властивостей і характеристик продукції або послуги, яка дає можливість задовольняти ту чи іншу потребу.

Система забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти ЗВО має включати:

– стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;

– розподіл повноважень щодо забезпечення якості між усіма учасниками освітнього процесу;

– систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

– оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

– оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання науково-педагогічної (педагогічної) діяльності науково-педагогічних працівників;

– забезпечення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;

– інформаційні системи для ефективного управління закладом освіти. Детальніше...

РЕФОРМУВАННЯ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Акредитація освітніх програм, які пропонують заклади вищої освіти для працедавців з метою підготовки майбутніх фахівців, є обов’язковою частиною виконання ратифікованих в Україні «Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG)», які було ухвалено Міністерською конференцією в Єревані (14 – 15 травня 2015 р.).

Авторами стандартів є Європейська асоціація забезпечення якості вищої освіти; Європейський союз студентів; Європейська асоціація університетів;  Європейська асоціація закладів вищої освіти; Міжнародна освіта; Конфедерація європейського бізнесу; «БІЗНЕСЄВРОПА»; Європейський реєстр забезпечення якості вищої освіти.

Для розробки стратегічного плану дій з розробки та акредитації освітніх програм, які є в сучасних умовах конкурентного освітнього простору платформою будь-якого ЗВО для підготовки фахівців, гарантам освітніх програм та науково-педагогічному складу ЗВО необхідно мати загальне уявлення про нормативне підґрунтя, яким керуються МОН та НАЗЯВО в роботі із ЗВО. Детальніше...

Акредитація освітніх програм у 2022-2023 навчальному році: підсумки, проблеми, шляхи вдосконалення системи забезпечення якості освіти

      Звіт за результатами акредитаційних експертиз 2022-2023 н.р.

      Доповідь на Вченій Раді ХНАДУ Першого Проректора Батракової А.Г.

   Наприкінці 2022-2023 навчального року на Вченій Раді університету були підведені підсумки акредитаційних експертиз освітніх програм. В ході доповіді були підсумовані сильні та слабкі сторони виявлені в ході акредитацій, обговорені надані рекомендації та намічені шляхи підвищення рівня якості освіти на рівні університету. 

Підсумки завершення 2022-2023 навчального року в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні

      Доповідь на Вченій Раді ХНАДУ Першого Проректора Батракової А.Г. від 30.06.2023р

    30.06.2023 року, на останньому в 2022-2023 навчальному році засіданні Вченої Ради ХНАДУ, були підведені підсумки навчального року в надскладних умовах воєнного стану. Перший проректор проф. Батракова А.Г. представила членам Вченої Ради доповідь, в рамках якої були розглянуті зокрема питання: удосконалення навчального процесу в дистанційній формі, сертифікація електронних курсів, результати акредитаційних експертиз освітніх програм, методичні та наукові здобутки викладачів; а також були обговорені результати проведених опитувань здобувачів, викладачів, випускників та роботодавців.   

Акредитація освітніх програм у першому семестрі 2023-2024 н.р

  25.11.2023 року, на Вченій Раді університету були обговорені результати акредитаційних експертиз за перший семестр 2023-2024 н.р. Особлива увага була приділена наданим рекомендаціям, і намічені заходи їх впровадження. 

  Підсумки акредитацій освітніх програм. Завдання на весняний семестр 2023-2024 н.р.

Акредитація освітніх програм у 2023-2024 навчальному році: підсумки, проблеми, шляхи вдосконалення

 31.05.2024  на Вченій Раді ХНАДУ було підведено підсумки акредитаційних експертиз освітніх програм за 2023-2024 навчальний рік. Перший проректор Батракова А.Г. оголосила результати, позитивні та негативні сторони, що були виявлені в ході акредитацій, прозвітувала про вже проведені корективи відповідно до наданих експертами рекомендацій. Також були обговорені можливі шляхи вирішення проблемних аспектів.

Начинается скачивание файлаРезультати акредитацій 2023-2024 н.р.

Підсумки 2023-2024 н.р.

4 липня 2024 на Вченій Раді ХНАДУ було підведено підсумки 2023-2024 навчального року. Обговорили результати атестації здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, зокрема на основі проведеного аналізу якості кваліфікаційних робіт намітили кроки до покращення. Також  до уваги членів Вченої Ради були представлені підсумки навчальної роботи, в тому числі розвиток напрямку інформаційної та організаційної підтримки онлайн навчання, методичної та міжнародної роботи, а також результати опитування викладачів, студентів, випускників та роботодавців за навчальний рік. Були визначені головні напрямки діяльності університету на 2024-2025 навчальний рік щодо розвитку системи забезпечення якості освіти. 

Якість понад усе. А якість освіти – на першому місці

Впровадження в освітній процес міжнародних стандартів якості – це першочергове завдання на шляху підготовки висококваліфікованих фахівців. За для цього керівництво університету та фахівці відділу акредитації, стандартизації та якості навчання ХНАДУ пройшли підвищення кваліфікації в Харківській філії Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» за темою: «Побудова системи управління якістю за ISO 9001:2015. Ризик-орієнтований менеджмент. Внутрішні аудити за ISO 19011:2018».

  Начинается скачивание файлаЗа результатами навчання були отримані посвідчення   

ШКОЛА ЯКОСТІ ХНАДУ

                                                     

     Вимогою часу є стрімкий розвиток та зміни вищої освіти в Україні. Карантинні та воєнні обмеження, необхідність переходу на змішану або дистанційну форму навчання, запровадження процедур зовнішньої акредитації, розробка вимог до якості освітніх програм, тощо – вимагають значних змін підходу до вищої освіти, зокрема і з боку академічної спільноти. В зв’язку з цим у викладачів що забезпечують освітній процес, у гарантів та проєктних груп які опікуються освітніми програмами виникає низька питань які потребують відповідей. Здобувачі в умовах дистанційного навчання потребують особливої консультативної підтримки щодо їх можливостей, прав та обов’язків. В зв’язку з вищесказаним, започатковано «Школу якості ХНАДУ», яка має на меті надати роз’яснення на актуальні питання щодо якості навчання, консультативну підтримку учасникам освітнього процесу. Школа якості ХНАДУ – це комплекс заходів, для окремих груп учасників освітнього процесу, які розділені на цикли (для гарантів ОП, науково-педагогічних працівників, студентського активу) та методичні семінари.  

 -Методичний семінар на тему:  "Якісна світня програма. Структура та зміст" (з  циклу для гарантів та членів проєктних груп)  

-Семінар для гарантів "Перегляд ОП"

-Вебінар "Якісний силабус (робоча програма) навчальної дисципліни"

-Вебінар для НПП "Відповідність викладача"

-Зустріч зі здобувачами