Ви тут: ХНАДУ
Русский
English
Deutsch
Français
середа, 20-02-2019
заслужений майстер спорту В.К.Никітін

Крізь історію....

В 50-ти роки ректором ХАДІ Б.В. Решетниковим була створена лабораторія швидкісних автомобілів, а в 1961 р. при ній почало працювати студентське проектно-конструкторське бюро, де під керівництвом рекордсмена миру і СРСР, заслуженого майстра спорту В.К.Никітіна студентами було сконструйовано і виготовлено ціле сімейство унікальних рекордно - гоночних автомобілів.

Останні 25 років науковим керівником ЛСА є А.М. Туренко. Силами студентів створено 30 моделей автомобілів. Відомі з них: спортивно-туристичні автомобілі "ХАДІ-2", "ХАДІ-15", рекордно-гоночні "ХАДІ-З", "ХАДІ-4", "ХАДІ-5", "ХАДІ-7", "ХАДІ-9", шосейно-кільцеві і гоночні "ХАДІ-8", "ХАДІ-10", рекордно-гоночні електромобілі "ХАДІ-НЕ", "ХАДІ-13Е", "ХАДІ-2 IE", "ХАДІ-23Э", драгстери "ХАДІ-24", "ХАДІ-26", "ХАДІ-27". Більшість цих автомобілів унікальна по своїх конструкціях. На них встановлено 42 рекорди швидкості СРСР, 16 з яких перевищують світові досягнення. Нині колектив лабораторії швидкісних автомобілів працює над проектуванням і виготовленням гоночних автомобілів F-1600 міжнародної групи Е-8 (FIA). На базі лабораторії створена спортивна команда "ЛСА ХАДІ", яка починаючи з 1992 р. є незмінним учасником і призером чемпіонатів України по кільцевих гонках. На автомобілях "ХАДІ-29", "Естонія-25. ЛСА-ХАДІ" пілоти команди здобували славу Україні: А.Арманд - чемпіон України 1997 р., М. Гриненко срібний призер 1994 р., А.Арманд срібний призер 1996 р., А.Арманд, М. Гриненко - бронзові призери 1995, 1996, 1997, 1999, 2000 років.

В 1996 році гоночна команда "ЛСА ХАДІ" – постійний переможець в заліку фірмових команд України. Автомобілі маркі "ХАДІ" стали широковідомими за кордоном, демонструвалися на міжнародних виставках в Болгарії, США, Канаді, Великобританії, на Кубі. На виставці "Наука Харківщини - 2000" автомобіль "ХАДІ-29" одержав диплом першого ступеня.

У тому ж році в арсеналі команди з'являється ще один автомобиль Естонія 21, пілотом якої  стає випускник університету, ініціативний, творчий, цілеспрямований, фанат своєї справи М.Шалдуга. Двічі він привозив призові кубки з чемпіонату України – у 2005, 2006 роках.

Весною 2005 року почалася робота над новою машиною «ХАДІ-31», яка є результатом розробок ведучих вчених та спеціалістів університету. Технічні характеристики машини значно перевищили параметри «ХАДІ-29». Її пілотом стає молодий, енергійний студент Д.Експеріандов. У вересні 2006 року відбувається «бойове хрещення» цієї машини на Чемпіонаті України.

Закінчення чергового сезону, для людей не просто захоплених, а тіх, хто живе автоспортом, цей час підведення підсумків. І від того якими будуть ці висновки, загалом, і залежать результати вже наступного сезону.

Після відродження в 2005 році «малого кільця» автодрому «Чайка», шосейно-кільцевий чемпіонат України.

Після відродження в 2005 році «малого кільця» автодрому «Чайки», шосейно-кільцевий чемпіонат України.  З кожним новим етапом швидкості автомобілів зростали, удосконалювалася і майстерність гонщиків, відвиклих за останні роки від спеціалізованої кільцевої траси. Поступово почали з'являтися нові особи і автомобілі, і хоча в основному на старті дотепер переважають вісімки, в кузовному чемпіонаті, «Естонії» у формульному, все більше і більше закритий парк поповнюється зарубіжною технікою ведучих європейських виробників, частіше  спеціально підготовленими заводом виробником для долі в змаганнях. Ця обставина, безумовно, загострила конкуренцію в особистому заліку пілотів. Крім того з 2005 року відбулося об'єднання командного заліку формул і кузовів, що додало інтриги в командному суперництву.

Визнаним лідером і довгожителем серед формульних команд по праву вважається «ЛСА ХАДІ» всі три автомобілі які виступають в заліку Е8 оскільки клас Е7 із-за малої кількості учасників вважається тим, що не відбувся. Більшість «кузовних» команд заявляє свої автомобілі відразу в декількох класах, що дає їм перевагу, протистояти якій може тільки добре підготовлена і технічно оснащена команда.Ну і звичайно ж про плани, їх у нас незліченна множина, кожний студент член СПКБ, просто переповнений новими ідеями, які, безумовно, дозволять поліпшити результати команди. Основне ж, це перехід в наступному спортивному сезоні (літо 2008) Дмитра Експеріандова виступаючого на автомобілі «ХАДІ 31» в класі Е7(формула 1300) в більш могутній Е8(формула 1600); закінчення робіт по споруді нового автомобіля класу Е8 на базі вузлів і агрегатів, які використовуються в  європейських автомобілях подібного класу; і обов'язково підготовка нових механіків команди, стати яким може кожний з вас. Головне – це бажання!

На наступне, XXI сторіччя, конструктори, інженери і пілоти ЛСА вибрали девіз: "Там де ми — там перемога!".